toyota carina e drejer ikke.

Min søster er den lykkelige ejer af en toyota carina e, men problemet er nu at den ikke kan dreje, og hun har så sat mig på opgaven men jeg er desværre på bar bund.

Bilen har ingen servostyring, men her for et par uger siden begyndt den at når man dreje til den ene side så var det ligesom om at gik i et hak man skulle rykke den over.

Bilen skulle så stille køres ned til mig så jeg kunne kigge på den, men på denne kører tur kunne bilen faktisk nærmest slet ikke dreje, hverken til den ene eller anden side.

Vil for god ordens skyld lige sige at den ikke holder på flade dæk, hehe...

Nogen der har forslag til hvad der galt med den, er det tandstangen jeg skal til at skifte?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja lyder som en tandstang, som ikke nødvendigvis skal skiftes, men så i hvert fald skilles ad og renses/smøres.

Kan du ikke smide øsen op på en donkraft, så forhjulene svæver, prøve at ruske, brække og dreje hjulene, og så beskrive symptomerne herinde, så er der garanteret nogle mere bilkyndige end os, der har et bud.

Havde en Corolla 86 for år tilbage med samme problem, den røg på skrot, fordi vi ikke orkede at finde ud af, hvor meget der skulle laves, men måske er det ikke så stort et indgreb...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

fatter ikke i tør køre i den..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman

De tør heller ikke kører i den, men man kan jo ikke bare holde på ethvert sted og lave sådan en bil.

Min søster bor max en km fra mig og vi kørte den så stille over til mig så jeg kunne kigge på den, så tag det helt rolig.

Men symtomerne efter den er kommet på donkraft.

Hvis jeg tager ved dækkene og vil dreje dem kan jeg overhovedet ikke dreje den nogen steder, tager jeg ved rettet drejer den stadig i sådan nogen hak og er næsten ikke til at dreje.
Den piver inde fra tandstangen når man drejer.
fejlen er fundet.

Der sidder sådan et kryds agtigt noget på stangen fra rettet og ned til tandstangen, det var simpelhen helt udtørret.

Det gik en god gag smørelse og så drejer vognen bare igen.
det var billigt sluppet... tjekker i om der er kommet for meget slør i, nu den har kørt tør... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis