Indvendig vandskuring INKL. murstensmønster ?

Davs

Jeg skal til at have kigget på invendig vandskuring, samt lavet mustensmønster over alt (på div. gipsplade vægge + nuværende pussede vægge)

Har kigget på løsningen fra Skalcem (S2000) + noget grundpus, men syntes seriøst at det bliver voldsomt dyrt???

Nogen der har et alternativ forslag ?
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra VinduesPusher

Du kunne jo også opsætte murstenstapet ligesom man gjorde nede i tresserne, det vil sikkert passe fint til et moderne pergo-plastlaminatgulv i kirsebær"træ".
Se fx her: http://miniaturehuset.dk/catalog/indretning-tapeter-c-40_50.html?page=4&sort=2


Nu spurgte han jo ikke om din mening - men om der var en billigere løsning ...smile

Skalcem er nogen gange på tilbud - men man kan vel også selv blande noget at vandskure med. Med skalcem er du vel bare garanteret en mere ensartet farve.
Jeg skal aldeles ikke have noget tapet, OVERHOVED.. Tapet er det værste lort det findes, også ser der ringe ud oven i købet..!
Hej StenKrog

Her findes alternativer, multiklæb m.v.
Men... med de overflader du nævner, svingende fra gips til puds, vil jeg af egen erfaring klart anbefale Skaltherm'en. -Skalflex murstensmønster-

Du kan vandskure med alm. mørtel.

Herefter maler du med akrylmaling.
Man kan også bruge et olieprodukt til grundmaling.
Herefter træder fugerne frem i en mere mat udgave. (superflot)

Jeg ved desværre ikke hvad den grundering hedder. - Men jeg er mere end 99% sikker på, at her på LDS er en eller flere som kender produktet.

Held & lykke -Hvad er i.ø. "vildt dyrt"-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Ey.. Jamen med dyrt mener jeg at:

Grundpuds 25kg koster ca. 380,-
Skelflex vandskuring 25kg ca. 380,-

Og der er til ca. 15kvm - det giver en kvm pris på ca. 50,- som jeg syntes er voldsom ??

Men kan da godt ske at man skulle overveje at vandskure med alm. mørtel, det er da NOGET kun billigere. ca. 100,- for 25kg, også noget maling oven i hatten. men kommer næppe over 200,- inkl maling for 25kg.


Citat fra retro04

Hej StenKrog

Her findes alternativer, multiklæb m.v.
Men... med de overflader du nævner, svingende fra gips til puds, vil jeg af egen erfaring klart anbefale Skaltherm'en. -Skalflex murstensmønster-

Du kan vandskure med alm. mørtel.

Herefter maler du med akrylmaling.
Man kan også bruge et olieprodukt til grundmaling.
Herefter træder fugerne frem i en mere mat udgave. (superflot)

Jeg ved desværre ikke hvad den grundering hedder. - Men jeg er mere end 99% sikker på, at her på LDS er en eller flere som kender produktet.

Held & lykke -Hvad er i.ø. "vildt dyrt"-
Annonce
Davs JDK

Må dælme sige at det er NOGET billigere..

Du har ikke nogle billeder fra privaten ???

Syntes billederne af det færdige resultat er lidt ringe..


Citat fra JDK

her er den fremgangsmåde jeg har brugt.


[ATTACH]5800[/ATTACH]
Hej StenKrog

-Du får lige et billede herfra-

Jeg lærte det hele af JDK, selvom jeg selv er murer wink og resultatet er superflot! -Synes vi selv -

Postnummer 8900, Du kan da lige kigge forbi. Se det -in natura-
Jeg bor i Assentoft! -Ikke langt fra Brejnholdt-biggrin

Hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Skal jeg sende flere billeder. Eller har RETRO sendt nok??
Davs Igen JDK

Jamen jeg ønsker da alle de billeder du gider tage, med/uden blits tæt/langt fra.

Citat fra JDK

Skal jeg sende flere billeder. Eller har RETRO sendt nok??
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også