Ny vindueskarme / bundstykker

Hej,

Jeg står og skal skifte 2 vindueskarme eller bundstykker vil nogen nok kalde det.

Umildbart står valget mellem marmor eller træ.
Er der nogen andre alternativer ? og er der nogen grund vedligeholdelses mæssigt at vælge det ene frem for det andet ?

Hvor får man karme af marmor henne? (Stenhugger?)
Kan de typisk skære efter mål på stedet eller er det bestillings varer?
Kan man eventuelt selv skære i marmor?
Hvad skal man forvente i pris ?

Jeg synes ikke jeg har været i stand til at finde nogen på internettet der sælger marmor og skære det ud.


Hvis jeg vælger at lave dem af træ er det nemmeste vel at købe en billige bordplade (eller andet?) og så save dem ud af det ?


Mvh

Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mine bundstykker er lavet ud af en massiv ask bordplade. Som alt træ er det mere sart end marmor. Jeg har dog behandlet det med hvidpigmenteret olie og dermed mættet træet, således det ikke er modtagelig overfor snavs.

Man kan lære alt, hvis man gider!
jeg har købt granit vindue-karme i silvan.

De kan afkortes med en vådskærer (kan lejes i silvan)

ellers brug en vinkelsliber med diamantskive
flemming k: Den granit de har i Silvan er det ikke kun Sort ? eller har de også andre farver ?
Hej
Jeg har købt granit bundstykker i Jem&Fix, og så selv skåret dem til med en vådskærer.
Farven hed vist Mocca Creme, og ja de er råhvide.
Jeg forhørte mig ved xl-byg, og der skulle de have det dobbelte i pris, men så var de også skåret til i størrelsen(bestillingsvare).
Hej skal til at støbe gulv og ligge varme slanger i mit hus. Gulvarealet er på ca 100m2.
Regner med ca 200mm isolering i gulvet, men skal det helst være 2x100mm eller kan det godt gå at smide de ca200mm og ikk få forskudte samlinger?
Hva tror i det vil løbe op i med slanger, revonet osv. ??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis