trådløst router

Hej

naboen har fået en trådløs router, og nu hopper vores pc på deres netværk hele tiden, hvad gør vi?

Mvh

Klaus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kører du Windows?

Med venlig hilsen
FlemmingB

XP: Du finder ikonet for dit trådløse net nede i systembakken (helt nede i højre hjørne, symboliseret ved en lille "PC" med 3 gule "paranteser" til højre for den). Højreklik og vælg "Vis trådløse netværk, der er tilgængelige". Til venstre i det vindue der dukker op, klikker du på "Skift rækkefølgen af foretrukne netværk". Så flytter du dit eget netværk op til øverste plads på listen, så skulle den være klaret.

Vista: No idea, men mon ikke det er det samme som XP?

Og hvis du så er en god nabo, så fortæl din nabo at han skal sikre sit netværk - det er dit eget jo også, ikke? ;-)

Med venlig hilsen
FlemmingB

Og hvis nu du så satte en ssid på og en kryptering, og hjalp ham med det samme så vil i ikke have problemet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak FlemmingB

Tak for hjælpen, så er den klaret (ved endnu ikke om det virker)

Min nabos netværk + genbos netværk + mit eget er ikke sikret jeg ved ikke hvordan man gør?(hjælp)

Vores netværk hedder default, hvordan ændrer man navn på det?

Mvh

Klaus
Vedr. sikring, så prøv at besøge jeres udbyders hjemmeside. F.eks. har TDC online vejledninger i, hvordan man sikrer de forskellige typer routere, som de typisk tilbyder. Om Cybercity og de andre også har ved jeg ikke, men sandsynligheden er stor.

Jeg kan ikke huske det 100, men mener at I får lejlighed til at navngive netværket samtidig med at I sikrer det.

Med venlig hilsen
FlemmingB

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis