Afspille film fra net HDD, på tv.

Hej alle sammen

På kontoret har jeg en PC der altid er tændt, den har en stor HD og jeg har lavet en kopi af børnenes DVD'er og dem vil jeg gerne kunne se på tv, jeg vil også gerne kunne afspille en alm. lejet DVD, vi har ikke behov for at kunne optage.

Jeg har hørt at en PlayStation 2 kan afspille DVD film, og nogen mener også at den kan vise film som ligger på en ekstern netdisk, det hedder vis at streame.

Er der nogen der har erfaring i hvordan man løser opgaven, om det er en PS2 eller en Xbox.

Venlig hilsen HSO
Hej alle sammen På kontoret har jeg en PC der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var selv træt af at finde finde børnenes DVD hver gang de skulle se deres film. Da de var temlig ridset var det ikke altid at min DVD afspiller kunne læse skiverne. Derfor købte jeg en transportable media spiller hvor jeg har lagt alle deres film ind på. Den understøtter VOB og ISO formater samt alle divx film med RST undertekster. Derudover er der en indbygget afspiller som kan spille MP3 filer. Har lagt alle mine feribilleder ind på den da den understøtter JPG.
Den er lige til at tilslutte til fjernsynet. Den kører også på 12volt så den kan tilsluttes til bilen. Et knald godt produkt. Den kostede mig ca 1500 uden harddisk inklusiv fjernbetjening.

www.mvixusa.com
Når talen nu også falder på mp3-formatet, skal man være opmærksom på, at dette format benytter sig af destruktiv komprimering (og i mine ører lyder det også ad helvede til på blot nogenlunde fornuftigt grej).

Hvis man har planer om at rippe alle sine CD'er til harddisk, ville jeg kraftigt tilråde at rippe til FLAC-formatet. Det fylder en del mere end mp3, men FLAC er i tabsfri kvalitet, og kan rent faktisk laves til ukomprimerede filer igen - ligeledes uden kvalitetstab.

Ville lige nævne det - er selv i gang med at rippe min komplette CD-samling for tredje gang, og det bliver sgu' ikke ved med at være lige sjovt rolleyes

Med venlig hilsen
FlemmingB

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis