Understrygning

Hvad skal jeg understryge mit tegltag med, og i hvilket forhold?
Hvordan skal vejret være når jeg gør det ?( jeg har hørt at det skal være om foråret så teglen er fugtig)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej med dig.

forår,efterår,vinter ja vi laver det hele året alt efter hvilke opgaver vi nu har,
jeg har enda lavet det et år som vinterarbejde nå men du spørger om hvad du skal bruge.

du skal bruge en grus holdig mørtel helst en murer mørtel altså ikke en 9%,isåfald skal den grades ned,dvs.blandes med murergrus,
eks.5 mørtel 5 grus 1 cement det blander du til en lind dej konsistens.

husk at forvande med en radiatorpensel.
når dejen er kommet på rep.stedet og det har siddet lidt vaskes det igen med let pensel strøg til overfladen bliver jævn.

af værktør skal bruges en understrygnings ske
en papegøje ske, lunke brædt, spande ske.

håber at du kan finde ud af det.
hilsen mureren.

mvh.milton
Jens Peter L skrev den 29-07-2003 18:51:00

Hvad skal jeg understryge mit tegltag med, og i hvilket forhold?
Hvordan skal vejret være når jeg gør det ?( jeg har hørt at det skal være om foråret så teglen er fugtig)

 B&C overstrygnings fugemasse til understrygning,  har vist at den er langt mere stabil og ikke påvirkelig over for varme.

Betontagstenene understryges i vandrette fuger og min 3 – 5 cm op af lodrette fuger.

Alle plaststøbte aftrækshætter og tagrumsudluftninger understryges fuldt både vandret og lodret. Ved skotrender lukkes der af for lysindfald mellem skotrendeblik og tagsten med PRS fugemasse. I langt de fleste tilfælde understryges de nederste rækker tagsten ved tagrenden ikke 

PRS fugemasse fra Monier
https://www.bygmax.dk/monier-b-c-overstrygningsfugemasse-sort-25-ltr.html 

Det er teglsten det drejer sig om. Jeg vil anbefale kalkmørtel og “fæhår”. Det giver en fleksibel “samling” som kan arbejde lidt.

Søren O
Mon ikke det tag fra 2003 er blevet understrøget (eller udskiftet) på nuværende tidspunkt? ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det ved man aldrig ;) LOL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også