Nedsænkning af vask og lign i tykke træ plader..

Hej alle gds er,

Jeg skal til at lave et køkken hvor vi har tænkt os at nedsænke en porcelæns vask, samt et gas blus.
Jeg har ikke tidligere prøvet dette, er der nogen der har erfaring med denne lille snedker opgave ? har søgt på youtube om emnet for se om der var noget video.. men uden held.
Håber der er en snedker derude der har lyst til at give en udførlig instruktion, da jeg er fast besluttet på at selv at udføre dette smile
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne man ikke blot skære hullet ud og så fræse en kant rundt til nedsænkningen ?
Ved ikke om det er sådan man gør. Er også interesseret i hvordan det gøres "korrekt", da jeg gerne vil have have lavet noget lignende.
ttt
nogen der har et kvalificeret bud-svar ?
det bedste bud jeg kan give er at lade være.

Hvis man ikke lige er snedker uddannet og har de maskiner det kræver skal det godt nok være en billig bordplade for at give sig i kast med sådan et projekt. Uden tvivl det kan lade sig gøre - men bliver det også pænt nok?

Men man kan vel starte med at lave en skabelon som man kan fræse efter - hvis det er alt for vanskeligt at skære det med en stiksav, eller lign....tænker bare højt

høre gerne om jeres erfaringerbiggrin biggrin
Okay vil nok sige det er meget besværligt. Få fat i en maskinsnedker han kan fræse det ud med en cnc fræser. Men jeg vil nok sige køb den færdig lavet. Jeg har set en masse opsætninger af køkkner og jeg må nok sige... Hvis du ikke ved så meget om det så ville det nok være en god ide men en som har prøvet det før. Dette er bare min mening om det.

udlært Maskinsnedker/møbelsnedker pt køkkenmontør
Tak for svarende allesammen smile
Det var dog ikke advarsler jeg søgte, .men en udførelig instruktion.
Vil stadig meget gerne høre fra nogen der har erfaring med dette, samt ying og yang samlinger.
tak for svarene, men er nu meget opsat på at lære dette også hvis det skal vise sig at være på den hårde måde smile
hans kan du give en nærmere instruks ? også gerne på en ying og yang samling smile
syntes jeg kan huske at bladet Gør det selv lave det en gang..... prøv at kigge på deres hjemme side
Ethvert køkken kræver at man skærer i bordpladen for at sætte vasken i. det er vel lige meget om det er porcelæn, plast , zink eller hvad som helst.
Fremgangsmåden er sådan:
Lav en skabelon af din vask, skabelonen laver du ved at du vender vasken på hovedet på et stykke stort papir, marker dette. Mål hvor langt ind der skal skæres (muligvis et par cm mod midten fr alle sider)
-Mål hvor vasken skal sidde.
-Sæt skabelonen her og marker
-Siderne skærer du til ca. 5 cm fra hjørnerne med rundsav vha. lineal
-Hjørnerne skærer du med stiksav
-Put silikone på siderne og kanten af hvor du har skåret og sæt vasken i.
men jeg har selv en porcelæn vask købt i Ikea som skal bare lægge på bordpladen. det eneste man skal skære er afløbs hullet.
håber dette her hjælper
go fornøjelse

p /p
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis