2" fittings og slange - have pool

Vi har lige købt et 10.000 liter selvrejsende bassin til ungerne. I samme anledning købte vi en sandfilter pumpe hos Harald N.

Nu melder første problem sig, der fulgte nemlig ikke slanger der skal gå til/fra pumpen.

Så vidt jeg kan måle mig til sidder der et 2" udvendig gevind på pumpen, og tilslutningen på bassin er uden gevind. Jeg er nu på jagt efter enten et færdigt slange/fitting sæt eller en fitting der kan sættes på en 2" tommer slange. Hvis ikke der findes en fitting med gevind må jeg finde en anden mulighed for at komme fra gevindet over i røret.

Jeg har nu været i alle byggemarkeder uden held, dimensionen (2") er ikke noget man regner med til "hjemme" brug. Har været hos et poolfirma, der har de kun 1½" fittings - æv.

Nogen der har et godt bud på hvor jeg skal lede på nettet?

Mvh.

René

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du spurgt HN. om der skulle have været slanger og koblinger med til det filter, jeg mener at de fleste af de sæt med basin og rensepumpe er komplette.

V.h. Håndværkeren
Pumpen/sandfilter er købt separat - og ifølge den medfølgende brugsforvirring er der ikke forbindelsesslanger med. Sædvanligvis gøres der ikke opmærksom på dette ved salg af pumpe/sandfilter...Så det tegner til at mester her må fuske en løsning selv.

Mvh.

René

rolleyes Så fandt jeg en løsning på mit problem - efter at have ledt land og rige rundt.

Jeg måtte konstatere at det ikke var til at opdrive slangerne pga. det skæve mål på flangerne.

Jeg fandt nogle rørstykker som jeg tilpassede så de kunne gå indvendigt i til- og afgangen fra pumpen. Godt med plast lim og silicone og et par skruer så de ikke kunne rokkes.

Inden det hele var tørt begyndte jeg at klargøre pumpeen så den kunne komme igang så hurtigt som muligt.

Skiller selve sandfilter kammer - og der ligger de slanger som jeg har været på jagt efter Jeg havde haft dem hele tiden og bare ikke fundet dem. Pokkers at alt det øvrige løse fittings ikke havde været pakket ned samme sted - så havde jeg jo fundet det noge før.

Af med alt det hjemmeklampede - det var ikke nået at tørre endnu, så det gik.

Lidt vand, 25 kg. kvartssand, en skylning og en rensningstur. Pumpen sat i driftstilstand - kører lydsvagt og med rigtig godt tryk.

Nu hvor alt er "dukket" op så kan jeg virkelig anbefale den billige sandfilterpumpe fra Onkel Nyborg - godt 1500,- billigere end den proff model man kan få i poolcentrene.

En rigtig "lav-det-selver" er ikke bange for at indrømme når noget er gået galt - omend så kan i andre få en god griner

Mvh.

René

Det er altid positivt at sprede lidt glæde René.
hej hvad er egentlig fordelen ved at bruge et sandfilter frem for de alm. filtre?confused
Citat fra smededrengen

hej hvad er egentlig fordelen ved at bruge et sandfilter frem for de alm. filtre?confused


Hej Smei Knægt.
Og velkommen på LDS. når du nu skal igang her på siderne, så prøv at tjekke datoerne oppe i venstre hjørne af hvert indlæg. Det du har spurgt på er sidst berørt d. 20/7-2007 altså for godt et år siden.
Og så til dit spørgsmål, et sandfilter kan holde meget længere end eks. papirfiltere, bomuldsfiltere o.l. Desuden kan du tage sandet ud og "vaske" det for skidt, de andre filtere kan kun bruges en gang.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis