Hvilken Maling? - Anbefalinger ?

Hej,

jeg skal til at male hele min lejlighed så vil høre om der er nogen der kan anbefale en maling
?

Hvad med den parallel Importerede Dyrup Maling som blev nævnt i programmet Rabatten på Dr1, som fås ved QualityA.dk ?

Link til rabattens udsendelse - http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1026132919.htm
Er lidt over halvvejs i udsendelsen.

Nogen der har prøvet det maling som Bilka har på tilbud fra Brifa ? Normalpris står til 699.

lige hurtigt side spørgsmål for at være sikker på at jeg gør det rigtige.

Lofter - Glans 6
Væg - Glans 6-10
Karm af træ - Glans 40-50 (synes det lyder voldsomt)
Bad / Køkken - Glans 20-25 (Alkyd maling) ? <- er det for højt

Mvh

Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med Flüggers maling der blev testet og valgt som bedst i programmet Basta på Tv2, nogen der har prøvet den ?
Hej Martin
Vi har købt maling hos j.beckmann. Se deres hjemmeside www.j-beckmann.dk Det er god kvalitet til en rimelig penge. De ligger kun på Amager og Østerbro. Jeg tror faktisk det er en parallelimporteret Flugger!! Pensler og ruller købes også til en rimelig penge. Dine Glansgrader ser vist ok ud. Til træ bruger jeg Dyrup glans 50 vandbaseret. Det har en pæn overflade syntes jeg, og den holder godt til at blive vasket af.
Citat fra MartinF

Hej,

jeg skal til at male hele min lejlighed så vil høre om der er nogen der kan anbefale en maling?


Mvh

Martin


Jeg har lige købt nyt hus og der skulle males fordi at væggene var MEGET nikotin gule. Jeg troede at helt bestemt de skulle have 2 gange for de var virkelig slemme. Men allerede efter en gang så er væggene bare helt perfekte hvide!
Jeg brugte Flügger, så den ville jeg i hvert fald vælge hvis jeg var dig...
Hej,

mange tak for svarene.
Nåede desværre ikke at se dem før nu da mit trådløse internet jeg har med ikke virkede.

Jeg har i dag været på Amager og købe maling i qualitya (.dk) som er Dyrup parallel importeret.

Så det bliver spændende at se hvordan det går.
Priserne er noget en del dyrere end hos j-beckmann umildbart. Men synes ikke det fremgår af hans side at hans maling er fra Flüger af. Ellers har han det bare ikke vist.

Jeg valgte en anelse mere mat til loftet. Tror faktisk den var Glans 3.
Glans 10 til vægene.
Glans 25 til Bad i Acryl maling - nu håber jeg ikke det gør noget det anbefalede de mig og det samme gjorde en maler på kandu.dk
Er lidt nervøs for at det kan blive et problem da fliserne kun dækker til skullerne og der derfor altid vil komme en smule vand på når jeg vasker hår f.eks.
Til karmene og dør valgte jeg Glans 40.

Farven blev en brækket hvid med en lille klat gul i.


Mangler blot at finde noget grundrens eller hvad det kaldes til vægene da de var løbet tør for det og så en kant maler (plade til at male lige linie mellem loft og væg med).


Mvh

Martin
Annonce
Nu har du købt maling, der er vel ingen grund til at komme med en billiger anbefaling,vel?
men om et par år når du skal friske det hele op kan jeg nævne at;
jeg har købt maling fra Metro 10 liter glans 10 til 199 +moms , jeg har været rigtig glad for.
jeg har købte akryl eller akryl maling glans 40 i jem og fix 2,5 liter til 129 og har købt vådrums maling glans 40 til 99 fra bilka på tilbud . og til lofterne har jeg brugt minimum glans 5 for mindre end glans 5 er noet hø.
Netto har haft kvali maling til det rigtige pris, (den hedder vist Tuca).
Men når det kommer til stykket synes jeg underlaget er afgørende for at få et godt resultat. (fuldspartling er den bedste måde til at komme ujævnheder til livs).
go fornøjelse

p&#160;/p
Hej Bahaman.
Det med glansen behøver ikke altid at være sådan at lille glansgrad er dårlig maling. Man kan lave maling med lille glansgrad der er kvalitet (meget vaskbar), men man kan ikke lave maling med høj glans der ikke er slidstærk.
mvh.
Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også