Hæve skyde dør

Jeg har et hæve skyde parti hvor åbne/lukke beslaget er slidt/i stykker. Hæve skyde partiet er fra 1974.

Er der nogen der hved hvor man kan købe et nyt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv Rationel. Jeg skal have nyt greb på da jeg skal have en cylinder i og det havde de i sortimentet.
Gad vide om Ratinel egentlig er tysk, da låsekassen til forveksling ligner en der passer til de greb de har 100 vis hængende af i byggermarkederne i bla.a. Flensborg. Et sæt med cylinderlås koster ca. 1500 hos Rationel. Et sæt fåes fra 200 kr i Tyskland - jeg tror jeg tager chancen og prøver et sådant.
Hej ErikP.
Nej, Rationel er ikke tysk, og har aldrig været det. Rationel er ejet af den danske VKR-Gruppe, som også står bag VELUX, VELFAC, VITRAL, WindowMaster, FABER og flere andre aktører i byggebranchen.

Og til ZINNA, kan du komme til at tage et foto af det ødelagte beslag og uploade det til siden her, det vil øge dine chancer for at en af os kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Jeg er godt klar over at Rationel nu er ejet af VKR-gruppen, men Rationel blev jo opkøbt for år tilbage. Hvordan var ejerforholdet dengang?
Rationel blev startet i 1954 og var privatejet indtil 1978. Derefter ejet af småaktionærer via Københavns Fondsbørs indtil 1998, hvor aktien afnoteres og alt overtages af VKR-Gruppen.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Annonce
Har/havde Rationel ikke noget produktion i et af Baltikum-landende (Litauen?)?
Jeg er stadig overbevist om at min hæve/skydedør ikke er dansk-produceret selv om der er Rationel certifikat på døren. Afstande mellem håndtag til låsehul (hvori en tynd cylinder passer, husker ikke hvad typen hedder) o.s.v. passer med tyske dørgreb/låseblik. Ingen af de gængse danske (i Silvan, Bauhaus, Bygma, har ikke tjekket andre) dørgreb/låseblik passer.
Hej Zinna

Du skal nok starte med se om der er et producent mærke på din hæve skyde dør.
Det vil hjælpe meget på om der kan skaffes resere dele eller ikke.
På samme måde kan dit beslag have et navnetræk og gerne nogle bestillingsnumre stanset i stålet. det vil kunne hjælpe med at finde et nyt beslag. Ellers er der en opmåling.. men der jo ikke så enkelt

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis