Bord til overfræser

Jeg ville have lavet et bord til min overfræser, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvofrdan jeg får den til at side fast under pladen. er der nogen der har en go ide ??
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et bord hos Harald, det koster ikke ret meget.

Hilsen Aksel
Det har du ret i, men det er godt som udgangspunkt, skru eller svejs forstærkninger på hvor du synes det er nødvendigt.

Aksel
Hej
Så i et engelsk gds-blad at de havde brugt en donkraft til at støtte overfræseren. Ved ikke om det holder . Jeg ville nok skrue overfræser fast med skruer. Eller lave noget ala det man ser på en savbord. Et af dem, hvor det er en rundsav, der blir sat på. Og så er der to beslag der vippes indover og spændt fast.
Mvh Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Jeg har faktisk lige købt det fræser bord hos harald nyborg, endda til nedsat pris, 169,00 Kr. Jeg syntes det er udmærket taget i betragtning af at det er noget amatør legetøj. Og jeg har også brugt det ret meget de sidste par dage, en god ide er at smørre landet / Bordpladen med parafin eller silicone spray.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Jeg ved dette er en gammel tråd, men jeg har alligevel spørgsmål til samme produkt: Jeg har en Bosch overfræser - vil den passe til dette bord? Nogen forhandlere skriver nemlig, at den kun passer til Powercraft. Hvis den passer, så er er der et andet problem. Min overfræser kræver, at man handler powerknappen inde - den kan altså ikke bare sættes til at køre af sig selv. Hvad gør man så?
Simski.

Jeg har boret et hul igennem plasten i kontakten og godset uden-om og en stift  i samme Ø i hullet så overfræseren altid er slået til, og tænder og slukker på kontakten på bordet.

Kan altid tage den stift ud igen og overfæseren virker som normalt.

Det virker fint og efter hensigten for mig.

Der er nogle clamps med vinge-møtrikker som du spænder sålen på overfræseren på bordet med.

M.vh. maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
lav selv dit bord simski
det er dul angt bedre tjent med
det eneste du har brug for er
en indlægs plade m/de små indlæg til de forskellige bits
plus det bord som du beslutter dig for at vil lave
enten simpel eller luxus udgaven med skab og skuffer

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har også et fra Harald Nyborg som jeg fik i gave.

Den passer ikke med min Bosch, men jeg købte en powercraft i Jem & Fix til 169,- som så altid er monteret deri.

Kontakten har jeg pillet ud, og gået udenom, derved virker den på tænd/sluk knappen på selve bordet.


Jeg har brugt min en del på det sidste, og synes den fungerer ok.
Hej
Jeg har også sådan et stativ, noget værre blik, men det virker fint nok.
Jeg bruger en kraftig limklemme i plast, til at holde kontakten inde...

mvh jens
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis