Foskel på PEX-rør (gulvvarme) ?

Davs

Hvad er skal man være SÆRLIG opmærksom på når man køber PEX til gulvvarme ?? skal bruge 20mm til varmefordelingsplader..

Wirsbo er en anerkendt mærke. .men deres priser er så også herefter.. ca. 20,- pr meter... (Skal bruge ca. 500m alt i alt) - og fx. wavin koster ca. 10,- meteren??

Hjæælp mig ?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sådan lige er der ikke det vilde.
MEN
hvis du køber et projekt af Wirsbo med shunt og pex og alt det der, så får du en god garanti.

wavin har jeg hørt skulle være ganske fint.

så hvorfor du skulle vælge det dyrt frem for billigt. ? - skulle kun være garantien, men hvis du selv lægger det så er det ikke sikkert at du får den, så hvorfor ikke tage det billige?

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
måske pga iltspærre osv ??? ved ikke noget om det.. har hørt at der er forskel på om iltspærren er udenpå eller indstøbt i plastic´en...vil jo helst have noget ordentligt der ikke er det værste lort...Derfor jeg ikke bare farer ud og køber det billigste i hjem&fusk
Hep!

Det er ikke to måneder siden, jeg selv lagde PEX i varmefordelingsplader på 130 m2 gulv. Jeg havde Wirsbo "på lager" som jeg brugte først, det var let og ligetil at arbejde med, og det blev liggende fast i varmefordelingspladerne, også ved retningsændringer.

Til det sidste rum havde jeg selvfølgelig ikke nok, og fik derfor noget Wavin (som klaphattene på internetshoppen leverede, selv om jeg selvfølgelig bestilte det rør der var vist under Wirsbo-sektionen mad ) . Sikke dog noget elendigt pis, undskyld sproget. Samtlige steder hvor røret drejede 180 grader, måtte jeg holde det nede ved at skrue stumper af forskalling på, for at hele l..... ikke skulle springe op af pladerne og lave en enorm gang ged. Så jo, der er absolut forskel, og jeg gad ikke spare pengene en anden gang.

Og nej, det er ikke fordi jeg ikke kunne finde ud af det. Havde som sagt lige lavet de øvrige 80% med Wirsbo. Temperatur mm. under udlægning var den samme ved begge typer.

Just my two cents wink

Med venlig hilsen
FlemmingB

jeg har også brugt det dyre , og det billige og det kan da godt være at den billige er lidt mere stiv i det men med en prisforskel på 5000 kr er jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge(den billige) hvis du syntes den er svær at få til at blive liggende så køb nogle stålbøjler (kabelbøjler) istedet for at bruge træ.Og husk pexrør skal rulles ud, uanset fabrikat.
Hvis du vil have et rør der er blødt og nemt at bukke og have med at gøre, så skal du vælge et rør der er fremstillet efter Din 16833 E, dette rør er ikke fornettet og kan holde til max 10 bar og 95 gr. kortvarigt.

Disse rør er af et anerkendt kvalitetsmærke, og fås på nettet til en god pris

Mvh

Klaus
Annonce
Hvad produkt kan det fx være? det er jo ikk fordi internet shops skriver sådan noget...


Citat fra www.spotvvs.dk

Hvis du vil have et rør der er blødt og nemt at bukke og have med at gøre, så skal du vælge et rør der er fremstillet efter Din 16833 E, dette rør er ikke fornettet og kan holde til max 10 bar og 95 gr. kortvarigt.

Disse rør er af et anerkendt kvalitetsmærke, og fås på nettet til en god pris

Mvh

Klaus
er det ikke noget gylle hvis ikk det er fornettet?? så kan det vel ikk holde til så meget???

Citat fra www.spotvvs.dk

Det kunne f.eks. være et rør fra Megatherm vvs. nr. 088011324 (240 m rulle) eller vvs nr. 088011360 (600) meter rulle

Du kan se det på deres hjemmeside:www.megatherm-magneta.dk

Mvh

Klaus
Nu plejer produkterne fra Megatherm ikke at være noget gylle!

Hvad skal det holde til? normalt kører man med ca. 30-35 gr. i fremløb, og ca. 1-1,5 bar i tryk, dette rør kan holde til 95 gr. og 10 bar i tryk

Jeg tror ikke du behøver at være nervøs over at det ikke er fornettet, hvis du havde ringet til en vvs`er og fået ham til at lægge din gulvvarme, så havde du formentlig fået samme rør. røret fås også fornettet, til ca. samme pris, men så bliver røret stivere, og kan derfor være meget svært at lægge i dine varmefordelingsplader



Pointen er at dette rør er perfekt til gulvvarmeplader, og hvis du vælger et stivere produkt, gør det ikke nødvendigvis at det er bedre, blot at det er mere besværligt at lægge, ligesom FB skriver.

Mvh

Klaus
Det er sku bare iorden.. thx. vil lige høre smeden af hvad han syntes om megatherm...

kvad sælger du varmefordleingsplader til (28*100) ??



Citat fra www.spotvvs.dk

Nu plejer produkterne fra Megatherm ikke at være noget gylle!

Hvad skal det holde til? normalt kører man med ca. 30-35 gr. i fremløb, og ca. 1-1,5 bar i tryk, dette rør kan holde til 95 gr. og 10 bar i tryk

Jeg tror ikke du behøver at være nervøs over at det ikke er fornettet, hvis du havde ringet til en vvs`er og fået ham til at lægge din gulvvarme, så havde du formentlig fået samme rør. røret fås også fornettet, til ca. samme pris, men så bliver røret stivere, og kan derfor være meget svært at lægge i dine varmefordelingsplader



Pointen er at dette rør er perfekt til gulvvarmeplader, og hvis du vælger et stivere produkt, gør det ikke nødvendigvis at det er bedre, blot at det er mere besværligt at lægge, ligesom FB skriver.

Mvh

Klaus
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis