Havetraktor

Hej....

Jeg har overtaget en gammel havetraktor, som jeg vil prøve at få liv i igen. Den har stået ude i et par år, og trænger til en kærlig hånd.

Jeg har nu fået lidt liv i den, ved at rense flere ledninger/kontakter, men den er helt død ved normal start.

Derfor har jeg nu prøvet med strøm direkte til starteren, og nu starter den. Problemet er bare at når jeg starter op med et autobatteri, bliver stel-ledningen varm og ryger.

Skyldtes det at der er for mange ampere på et autobatteri, i forhold til et traktorbatteri, eller har du en anden ide ?

På forhånd tak....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skyldes sikker at der er en dårlig forbindelse.

MVH Njord
Er det traktorens egen stel-ledning mellem dennes batteri og "stel" - eller den minusledning du har mellem traktor og autobatteri? Jeg synes næsten det samme som Njord, bortset fra, at jeg ville søge efter det andet sted, hvor det også må ryge - nemlig der hvor der er en korsslutning. Til start ville jeg sikkert prøve, at afmontere det gamle batteri inden jeg forsøgte mig næste gang - og iøvrigt kun forsøge i forbindelse med fejlsøgning - for ikke at gøre skaden værre.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej I to,

Tak for jeres forslag.
Jeg må igang, og vil starte med at finde en evt. løs forbindelse.
Jeg ville bare lige sikre mig at det ikke skyldtes det høje amperemeretal på et autobatteri, der udgjorde skaden. Men det kan jeg åbenbart godt bruge til en begyndelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis