Olie procent i 2 takts påhængsmotor

Er der nogen der kan fortælle mig hvormange procent 2 takts olie der skal på en 2 takts Johnson 70 hk ?
Motoren er fra sidst i 70'erne eller starten af 80'erne
Er der nogen der kan fortælle mig hvormange... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Håndværkeren

Hej Andy.
Mener du 70,00 Kr. for en liter totakts olie er den billige, jeg kører på en til 35,00 Kr. hvor jeg bruger 2% i min MZ motor.

V.h. Håndværkeren


Hvis det kan bruges i en hårdt pumpet MZ så er der ikke meget det ikke kan bruges til.

René
jeg har købt Biltema's grønne (Organiske) olie, Kender I den Olie ?

Jeg mangler stadig et svar på en Johnson 70 hk motor og det forskrevne olie blandingsforhold.

Den forhenværende ejer har blandet pro4 i benzinen og 4% olie. Den starter ok når den er kold, men når den er varm er den lidt sværere at starte og den ryger MEGET
Hvad er PRO4
En organisk olie er ikke velegnet til motorer, det skal være mineralsk olie du bruger og den skal være til totakts motorer. Organisk olie kan bla. være Raps olie og den vil ryge ret meget i en varm motor og stinke som en MCdonals.

V.h. Håndværkeren
øhh undskyld vi laver det så indviklet.. du skal blande det forhold der står på den oliedunk du nu vælger at købe.. husk den skal være til påhængsmotor ala outboard.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det skal være en TCW-3 godkendt olie til påhængsmotore
og der skal ca 2% olie i.
det passer med en halv liter olie til en tank på 25 liter.
og køb bare rigligt (så er det billigere)
jeg bruger det både til knallert og trimmere.
Annonce
Den er jo lidt tricky? De kan ikke anbefale en ting og så bede dig følge brugsanvisningen for lige at gå med livrem og seler.
Jeg ville blande det der står på dunken, for din fabrikant vil jo helt sikkert anbefale et helt andet oliemærke.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis