Kobling til Fiat Punto

Hej

Jeg har en Fiat Punto fra 2001. Har kørt 63.000 km.

Koblingen hviner, når man træder den helt i bund. En eller anden fortalte mig, at det er udrykkerlejet, der er slidt. Har købt bilen af en gml dame, der måske har været hård ved koblingen og fedtet en del på den.

Ved nogen af jer, om det er hele koblingen eller kun en del, der skal skiftes for at få fikset det?

Hvad sker der, hvis udrykkerlejet går i stykker?

Og ved nogen, hvad det koster at få det fikset hos en mekaniker? (og kender nogen af jer en god en i Roskilde-området?)

/Dan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis den kun har kørt 63K så skal hun da godt nok have filet på de kobling.. eller kørt med foden på den..
jeg vil mene du kan nøjes med at få skiftet udrykkerleje..

Da jeg boede på Sjælland (Taastrup) kørte jeg altid til Frandsens biler i Boeslunde på sydvest sjælland.. (skælskør-kanten) fordi hans priser er rimelige og vigtigst for mig.. manden er dygtig og meget ærlig..
Jeg har endnu ikke anbefalet ham (Jackie) til nogen der har været utilfredse eller kede af det han laver.
Ikke kun det mekaniske er han god til... pladearbejde er også virkeligt fint der.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Min Punto er fra 2003 og har 28.000 på tælleren. Forrige ejer ver en ældre mand. Min har det problem, at den rusker/hakker i 1. gear og bakgear, hvis der ikke er (høje) omdrejninger på motoren.

Den kører fint ellers, men når den er driftsvarm, kommer problemet.

Citat fra DanJensen

Hej

Jeg har en Fiat Punto fra 2001. Har kørt 63.000 km.

Koblingen hviner, når man træder den helt i bund. En eller anden fortalte mig, at det er udrykkerlejet, der er slidt. Har købt bilen af en gml dame, der måske har været hård ved koblingen og fedtet en del på den.

Ved nogen af jer, om det er hele koblingen eller kun en del, der skal skiftes for at få fikset det?

Hvad sker der, hvis udrykkerlejet går i stykker?

Og ved nogen, hvad det koster at få det fikset hos en mekaniker? (og kender nogen af jer en god en i Roskilde-området?)

/Dan
Hejsa Bartop.. Jeg kørte i en spritny Fiat Scoudo og da den havde køret lidt over 5.000 gjorde den nøjagtig det samme.. og der var intet at gøre ved den ud over at kører lidt mere på gas og kobling. Jeg tror at dens design gør at den ikke køler koblingsplader nok.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis