opbygning til eternit tag.

Jeg skal over og hjælpe en kamerat med at ligge 80 m2 eternit bølgeplader her i weekendeen hvis vejret tillader det.

Vi har snakket om at opbygge det på denne måde, vil bare lige hører om den er ok?

225 cm spærtræ
haloten 2000 undertag
Klemliste
og så til sidst læger.


Samtidig skal vi lave en tagfod og det har jeg sku ikke helt styr på hvordan jeg laver, men har fået noget af vide med at jeg oven på spær ligger en krydsfinersplade ca 60 om, og der oven på banker jeg min tagfod(skal den så gå ud over og ned i tagrende?) og på tagfoden sætter jeg undertaget fast og derefter klemlister og lægter over hele taget?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor vil i have et undertag? Det burde ikke være nødvendigt til eternit - og det samme gør sig vel egentlig gældende med tagfod.

Hældningen skal i hvert fald være meget lille før undertag er nødvendig og så kan man jo begynde at diskutere hvorvidt eternit er den rigtige løsning.
grunden til undertaget er nemlig lige nøjaftigt at jeg er nede på 10-12 grader hvor eternit siger 14. der har altid lagt eternit på stykker og resten af huset er eternit.

Så nu bliver det bare lige lagt om pga af nogen knækket plader og mere isolering, og vil så gerne have det til at ligne resten af huset.

Så ligger en undertag under så jeg er sikker på at det holder tæt, men der må jo også være en grund til at eternit laver en undertag til bølgeplader?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis