DLH thermogulv ?

Davs

Nogen der kender en pris på dette, samt hvor det kan købes??? Syntes IKKE at kunne finde nogle information overhovedet..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DLH's plader er alm spånplader med fræset spor.

Kan købes i XL byg (Brejnholt, Vorup?, mener du bor i Randers området som jeg) samt i Stark m.fl.

Fik i foråret en pris på ca. 89 kr m2 (eks moms), dertil kommer slanger og alu-varmeplader mm. Ulempen er at du selv skal fræse vendespor.
Har selv overvejet fordele og ulemper ved diverse spånpladetyper med spor (mærker som Roth, LK, Uponor osv) til gulvvarme. Har til sidst valgt Flexteam gulvvarme. Det koster lidt mere fordi det er en samlet pakke (spånplader, aluplader, slanger, styresystem etc), men vendepladerne er fræset og du får en en læggevejledning som er tilpasset dine rum (man sender en tegning ind).
Eeey Jonama..

Jamen tak, ja jeg bor i randers.. Vil lige høre ude i xlbyg.. Umiddelbart lyder 90,- pr m2 uhyggelig dyrt... Kan ikke forstå de kalder det thermoplader hvis det bare er spånplader, dog med fer og not..
Min hurtel, er om jeg skal skære riller i mit betondæk (i pudslaget) og støbe herpå, eller om jeg skal smide et sådan spånpladegulv ud.. SKAL uanset hvad have 20mm på, så gulvet kommer til at passe på hele stue etagen.



Citat fra jonama

DLH's plader er alm spånplader med fræset spor.

Kan købes i XL byg (Brejnholt, Vorup?, mener du bor i Randers området som jeg) samt i Stark m.fl.

Fik i foråret en pris på ca. 89 kr m2 (eks moms), dertil kommer slanger og alu-varmeplader mm. Ulempen er at du selv skal fræse vendespor.
Har selv overvejet fordele og ulemper ved diverse spånpladetyper med spor (mærker som Roth, LK, Uponor osv) til gulvvarme. Har til sidst valgt Flexteam gulvvarme. Det koster lidt mere fordi det er en samlet pakke (spånplader, aluplader, slanger, styresystem etc), men vendepladerne er fræset og du får en en læggevejledning som er tilpasset dine rum (man sender en tegning ind).
Billigste løsning er at du opbygger noget forskalling over dit betongulv og lægger varmefordelingspladerne herpå. Mener der er flere anvendelige vejledninger på Uponor's og Roth's websider.

Næstbilligste løsning er at du køber gulvspånplader og fræser sporene selv. Har dog ikke selv prøvet at fræse, men det skulle være enkelt. Jeg havde dog heller ikke lyst til at fræse 90 m2 gulv som min 1. sal er på. Derfor valgte jeg også DLH's løsning fra og valgte en færdig pakkeløsning selv om det var vældigt dyrt.

Lad mig høre hvilken pris de tilbyder dig i XL byg for DLH's plader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis