Hjælp til mindre støbeprojekt ?

Davs

Jeg har en stue på 4x4m, hvor jeg skal have fræst gulvvarmeslanger ned (bliver fræst ned til 2cm overkant af gulvvarmeslangen) hvorefter at hele det nuværende beton gulv skal hæves 2cm, pga samme størrelse som resten af huset.

Men er det muligt at støbe sådan 2 cm, så det bliver NÆSTEN 100% i vage overalt ??? - der skal udligges pergo lamelgulv (8mm) efterfølgende, derfor det er vigtigt at undergulvet er iorden..

Nogen der kan hjælpe lidt ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det er noget problem at støbe 2 cm. så det bliver plant. Det er sefølig betinget af at underlaget er plant.
Jeg ville mest være bekymret for at den varme, varmeslangen giver vil gå ned og varme kælder, krybbekælder eller terrænet, med mindre der er isolenig nedenunder. for ellers som vvs folk siger når vinduet er åben mens radiatoren kører at man fyrer for fuglene, vil det i dit tilfælde være at du fyrer for jævlen.

go fornøjelse

p /p
Jeg bukker og takker for svaret..


Det forholder sig sådan, at der er kælder under (Opvarmet kælder) dækket er ca. 35cm, så chancen for at varme vandre ned af er temmelig lille, når den kun skal vandre 5cm op af.. Så jeg krydser da fingre for at den finder den rigige vej..

Problemet pt. er at der ikke er støbt 100% perfekt (gulver er lavet som en tysker bunker, livesom ved stranden) da det er et gammelt "sikkerhedsrum" - rækkehuset er opført lige efter krigen. derfor.

Derfor min nervøsistet med om jeg kan få støbt i vage.. men må nok alliere mig med en beton mand..


Citat fra bahaman

Jeg tror ikke det er noget problem at støbe 2 cm. så det bliver plant. Det er sefølig betinget af at underlaget er plant.
Jeg ville mest være bekymret for at den varme, varmeslangen giver vil gå ned og varme kælder, krybbekælder eller terrænet, med mindre der er isolenig nedenunder. for ellers som vvs folk siger når vinduet er åben mens radiatoren kører at man fyrer for fuglene, vil det i dit tilfælde være at du fyrer for jævlen.

go fornøjelse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej stenkrog

Hvad med noget selvnivellerende gulvspartel?

Ved ikke om det kan gøre det, måske af flere omgange.

Bare en tanke herfra.

Og i stedet for en "betonmand" skal du nok have fat i en murer.

Hilsen

Kim

 

hmm selvnivellerende i 2cm på 16 kvm. Det giver noget med 350 liter jeg skal have ud.. tror det bliver temmelig dyrt, men ved sku ikke hvad der er bedst, hvis jeg skal være ærlig

med beton mand, mener jeg en, som min ven, som er betonstøber ting.. Ikk lige hæng mig op på hans uddannelse, andet end jeg ved ha

Citat fra mutaka

Hej stenkrog

Hvad med noget selvnivellerende gulvspartel?

Ved ikke om det kan gøre det, måske af flere omgange.

Bare en tanke herfra.

Og i stedet for en "betonmand" skal du nok have fat i en murer.

Hilsen

Kim
Hej StenKrog


Jeg ville som "tidligere" murer bruge en gulvspartel til det omtalte projekt.

Her er ingen nemme løsninger.
projektet sidder lige nøjagtig "mellem to stole"
For lidt plads til et alm. slidlag = minimum 3 cm.
Her skal du samtidig også bruge primer og betonbinder.

Gulvspartel: Helt fint til nivellering af 2 cm.
laget er tykt... Men ok!

Men du skal "sikkert" have prøvert det før.
Selvnivellerende gulvspartel, nivellerere ikke helt selv. -Det skal hjælpes på vej-
Har efterhånden set utallige tilfælde af LDS gulvspartel opgaveløsninger,
hvor resultatet viste sig noget anderledes en forventet.

Men anstrenger du dig, følger anvisningerne og ikke mindst hjælper spartlen lidt på vej,.....
ved jeg at dette er løsningen.

Held & lykke

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det var så lidt , det er derfor man er her .
uanset om det er kælder , krybekælder eller terræn underneden, hvis der ikke er isolering nedenunder beton vil der være en del varmespild her.
selv om kælderen er opvarmet , vil varmen på varmeslange fortsætte med at varme op indtl hele dækket er varm. derfor anbefaler man at dæk med varmeslange i er kun 10 cm tyk, og dette tager ca. et døgn til det bliver det ønskede tempratur, og ligledes at køle af.
jeg vil anbefale at du lægger plader med varmeslange i og derpå dit gulv. jeg har set et nyt gulvarmesystem som kan lægges på alt og det fylder ikke andet end 2 cm i tykkelse. prøv denne : DLH thermogulv .
go fornøjelse

p /p
Varmetab i uisolerede betongulve....

Jeg har selv lavet den af StenKrog skitserede løsning.
Selvfølgelig er her et varmetab til det underliggende rum. Men hvis dette alligevel er opvarmet. Så er tabet minimalt, hvis her overhovedet kan tales om tab.
Slangerne ligge jo også lige under gulvoverfladen, - varmen reagerer lynhurtigt- på overfladen!
Mit gulv er hurtigt varm, kælderloftet bliver først kuldslået efter en uges tid.

Det kan være en god ide, at bevare/opsætte en radiator til en kold sommeraften. - Det er vores erfaring-

Held og lykke
Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

det er ikke varmetab i den normale forstand, men det er vel logisk hvis der ikke er isolering mellem 2 etager ,betyder det at man varmer begge etager samtidig . sefølig det øverste rum bliver hurtigst varm idet varmen osse søger op. men ikke desto mindre denne dæk på 35 cm skal varmes op. ellers er man afhængig af at varme kælderrummet op for at ikke yde varme oppefra.
Jeg har gennem mit uddannelse lært er at man indkapsler varmen i et rum for at minimere varmetab eller varme for naboen, fuglene eller jævlen.
go fornøjelse

p /p
Hvad koster sådan DLH termogulv pr kvm ????

Lyder meget interasant og jeg sparer at skulle fylde 2cm på overalt ovenpå gulvvarme slangerne..


Citat fra bahaman

det var så lidt , det er derfor man er her .
uanset om det er kælder , krybekælder eller terræn underneden, hvis der ikke er isolering nedenunder beton vil der være en del varmespild her.
selv om kælderen er opvarmet , vil varmen på varmeslange fortsætte med at varme op indtl hele dækket er varm. derfor anbefaler man at dæk med varmeslange i er kun 10 cm tyk, og dette tager ca. et døgn til det bliver det ønskede tempratur, og ligledes at køle af.
jeg vil anbefale at du lægger plader med varmeslange i og derpå dit gulv. jeg har set et nyt gulvarmesystem som kan lægges på alt og det fylder ikke andet end 2 cm i tykkelse. prøv denne : DLH thermogulv .
go fornøjelse
Det mest oplagte ville være at kontakte producenten og få oplyst nærmeste forhandler ;-) DLH A/S, Skagensgade 66, 2630 Taastrup, Denmark. Tel: 43 50 01 00


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også