Puch maxi udstødning

Hej alle sammen

Jeg har en Puch Maxi K med et 3,5hk tunsæt:
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=92173824&n=19067303&pn=19067336

Men hvis jeg nu skulle skifte den leverede 3,5hk udstødning ud med en standard maxi udstødning, er det så nødvendigt at dyse ned?

P'S det lyder godt nok dumt, at skifte over til standard. MEN, støjen skulle gerne være væsenligt lavere fra udstødningen.
Hej alle sammen Jeg har en Puch Maxi K med et 3... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo vi har masser at lave.... og gider derfor ikke i et motorcykel forum skrive og læse om knallerter....
Det er knallertfolket der er helt forkert på den... skriv dog under bil og båd også, det er jo også transport-ting... Eller madlavning, man har jo nogle gange en madpakke med på sin maxi.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej,
Vi kunne jo også prøve at give Larstt et svar i stedet for al det brok :-)
Larstt - du kan bare prøve at montere din standard udstødning - jeg tror personligt at den vil firtakte ( det kaldte vi det i gamle dage ) - altså den får for meget benzin, og så skal du have den dyset ned, hvis din karburator er med fast hoveddyse og det er sådan en Bing vist nok.
Alternativt - som der jo også bliver nævnt - kunne du jo prøve at dæmpe lyden i din tun-udstødning.
Jeg mener jo også som der bliver sagt, at hvis der står Puch Maxi i overskriften, kan i jo bare lade være med at spilde tid på at læse tråden. Just my 5 cents.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hejsa jeg giver Vangsoe ret i det han siger.

Og så vil jeg da mene at hvis det er så stort et problem for nogle at der bliver skrevet noget om knallerter herinde på siden, så klag til administratorene for dem er der på et hvert forum og sig at de bliver så sandelig nød til at lave en ny gruppe med knallert spørgsmål herinde fordi at alle de spørgsmål sviner mc forumet til, LANGT UDE siger jeg LANGT UDE Venner....

Det er min mening....cool

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Tror du ikke lige du skal stikke piben ind Thorleif.
Kender du historien bag dette?
Kører du selv mc eller er det bare et forsøg på at skabe lidt opmærksomhed om dig selv,som ny bruger her på sitet.

Du skal være velkommen til at kommentere på noget du ved noget om,men lad være med at starte i et nyt forum med dumme og ligegylde bemærkninger,som jeg føler du har gjort her.
Du kører måske MAXI?wink

For mit vedkommende må du gerne vente med at kalde mig for ven til vi har lært hinanden at kende.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
hejsa Leo jeg indrømmer blankt at jeg var for hutigt ude og ikke kendte så meget til problemmet, og jeg kan godt se at det er et problem når der kommer så mange indslag i et "forkert" forum men når dette nu ikke er der så er det jo lidt et problem, og hvis administratorende ikke vil lave et forum for knallerter og de ikke er velkomne her så må de jo begynde at skrive under "hobby" forumet.

Og nej Jeg køre hverken mc eller nogen formmer for knallert.

Og så er jeg da ked af det hvis jeg forulempede nogle herinde med mit indlæg.

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Annonce
Du har ikke forulempet nogen somhelst.
Godt ord igen.
Velkommen til en side hvor vi af og til godt kan "tale rent ud af posen".
Håber vi kan dele erfaringer i fremtiden.

Leosmile

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Citat fra leo

... Velkommen til en side hvor vi af og til godt kan "tale rent ud af posen". ...


Jep, især i "Lav-Motorcykel" gruppen smile

Men for nu at svarer på det spørgsmål der bliver stillet:

Hvorfor tuner du din Maxi, hvis du ikke vil have den skal larme?!
Panserne skal sgu nok fange dig alligevel - hvis du ikke passer på..
("If you can't do the time, Don't do the crime" - Man gør ikke sådan noget halvt: Enten tuner du den, ellers gør du ikke... smile)

Dengang jeg kørte Maxi, havde jeg også det tunsæt du omtaler, synes ikke det larmede det helt vilde, med damn den kørte godt wink
En lille ændring som at skifte fra udstødningen fra 3,5HK sættet og til det std, burde ikke kræve tildysning.
Evt hold øje med farven på tændrøret efter de første par ture, og tjek på den måde.

En nøddebrun belægning på elektrode er en udemærket indikator for en passende dyse i dit tilfælde.


Mvh
Kasper Egebo
Køb et 5,5 hk udstødning, den er dejlig lydløs, og giver et optræk som ingen anden med det dejlige store forrør...
Køb et 5,5 hk udstødning, den er dejlig lydløs, og giver et optræk som ingen anden med det dejlige store forrør

Er det bare en 5,5 hk udstødning.. skal det ikke være et specielt mærke.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis