Kloak:regnvand kommer op i Kælderen

Jeg vil høre om der er andre der har det problem,at når det regner meget så kommer Kloakvandet op i Kælderen.
Jeg har hørt at man kan få en Blod sat i kloakrøret så når der kommer press på ude fra men vand så vil den bold lukke så det ikke kommer op i sin kælder,
er det rigtig, for jeg kan sige at det er noget så trælsmad Bare i dag hvor der kun kom ca 9mm regn stod der kloakvand op i 2 af 4 kloaker i kælderen, huset ligger lavt i en gammel by del og ved fortovet har kommunen 3 kloaker til regnvand fra vejen, kan så se at de 2 af de kloaker er næsten stoppet til med sand, kan det være derfor det kommer op i kældren, det skal nemlig siges at det er 9 år siden der sidste gang var noget kloakvand der kom op i den kælder,men ved ikke hvorfor det gjore det den gang da jeg ikke hade huset den gang.
Håber der er nogle der har et godt råd, har været ude og købe vådstøvsuger i dag,men det lugter bare ikke godt føj føjconfused!!!!!!!!

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skriv til teknisk forvaltning i din kommune og fortæl dem at kloarken er stoppet til med sand og møg..
Den bold du taler om så jeg i tv2.. en mand havde fået installeret en "lås" som lukkede når vandet steg.. men den koster omkring 40.000 kr iflg tv2

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Aaah dude. tror sku du har hørt LIDT forkert... Det afhænger naturligvis om hvor mange du har der, skal højtvandslukke i osv..! og om man kan få et højtvandslukke til lige netop dit afløb..

Fx. dette til at proppe i et 100mm pvc rør.:

http://www.billigvvs.dk/Afloeb_og_kloak/Pvc_Kloakroer_-_Fittings/73032b97ddeccd52275fd5e263bc5a15.html


Citat fra grandoldman

skriv til teknisk forvaltning i din kommune og fortæl dem at kloarken er stoppet til med sand og møg..
Den bold du taler om så jeg i tv2.. en mand havde fået installeret en "lås" som lukkede når vandet steg.. men den koster omkring 40.000 kr iflg tv2
hmm..
wierd.. det er vel ikke Lynge Sindalsen fra brønderslev ??
øhh nej det har jeg ikke.. men kan se på dit link at jeg taler om en lås der monteres der hvor kloarken kommer ind på grunden... den var monteret under et stort dæksel i indkørslen og kostede 40.000 og var installeret af en kloarkmester..
den lukkede som jeg forstod det for ledningen ind til huset.. men ikke ud..
Jeg kan godt se det ikke var den bold du linkede til..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Aah okay.. beklager..

problemet ved at lave et højtvandslukke FØR toiletter, er naturligvis, trækker du ud i toilettet, risikerer du at det hele kommer tilbage..



Citat fra grandoldman

øhh nej det har jeg ikke.. men kan se på dit link at jeg taler om en lås der monteres der hvor kloarken kommer ind på grunden... den var monteret under et stort dæksel i indkørslen og kostede 40.000 og var installeret af en kloarkmester..
den lukkede som jeg forstod det for ledningen ind til huset.. men ikke ud..
Jeg kan godt se det ikke var den bold du linkede til..
Annonce
Jeg vil tage kontakt til kommunen mandag, men jeg tænker på en form for lås ved risten i gulvet i kælderen,måske der er biliger for 40.000kr føj det lyder dyret.

Sten Krog jeg har sendt en besked til dig,Jo det er mig men bor i Viborg nu, kan bare ikke få dit navn på plads jeg tænker og tænker men nej kan ikke huske dig, måske du har boet i Ørum og gået i skole i klokkerholm, men du kan også sende mig en mail på. [email protected] så kan vi nok få det på plads, glæder mig at høre fra dig.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

haha Lynge.. Og jeg har boet hos dig.. tsk. Men har sendt en email...heh syg lille verden vi lever i.

Citat fra Lynge Sindalsen

Jeg vil tage kontakt til kommunen mandag, men jeg tænker på en form for lås ved risten i gulvet i kælderen,måske der er biliger for 40.000kr føj det lyder dyret.

Sten Krog jeg har sendt en besked til dig,Jo det er mig men bor i Viborg nu, kan bare ikke få dit navn på plads jeg tænker og tænker men nej kan ikke huske dig, måske du har boet i Ørum og gået i skole i klokkerholm, men du kan også sende mig en mail på. [email protected] så kan vi nok få det på plads, glæder mig at høre fra dig.
Boet ved mig nej nu rapler det snart for mig,jeg er bare tom kan bare ikke finde ud af hvem du er, der er ikke kommet nogle mail husk at min mail skrives med lille bokstaver. sten sten sten er det fra Frederikshavn?

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Tjek din mail endnu engang.. Kan nævne - Skovparken - Grønland - Jonna

Citat fra Lynge Sindalsen

Boet ved mig nej nu rapler det snart for mig,jeg er bare tom kan bare ikke finde ud af hvem du er, der er ikke kommet nogle mail husk at min mail skrives med lille bokstaver. sten sten sten er det fra Frederikshavn?
Så er den hjemme. jo har fået din mail tak. Var du ikke i Netto i Brønderslev engang.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis