sprøjtemalepistol - hvad skal jeg vælge

Hej

Jeg håber at kunne få lidt råd og vejledning med på vejen om hvad jeg skal vælge af srøjtemalepistol.

Jeg skal have malet en del lister (fodpaneler,gerichter,sandlister) samt måske en del køkkenlåger men fals i. Jeg ville også gerne kunne bruge pistolen til at male et plankeværk men dette er ikke noget krav.

Kan man bruge en billig tophængt sprøjtemalepistol fra Harald Nyborg eller skal det være en wagner ?

Er der nogen der har nogen links til et sted hvor man kan læse lidt om dyser, metoder osv ?

Mvh
Heine Jensen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har malet fodlister, gerichter, skunklemme og dørekarme med en billig tophængt fra HN med et fremragende resultat...
Jeg købte en Wagner W850 her da vi købte hus.

Vi har brugt den til at male paneler og vi skal også bruge den til at male skabslåger, døre og udhæng (hvis ikke vi besluter os for eternit)

Jeg har ikke prøvet andre end denne, men den har været alle pengene værd.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Jeg har købet en tophængt sprøjtemalepistol hos Harald Nyborg og har brugt den til at male lister og et par dører med.

Jeg syntes resultatet er ganske udemærket, mindst ligeså godt som hvis man købte formalede lister i Silvan!

Jeg har selv en lille kompressor der levere 160 L luft pr min og en tank på 5 liter. Dette er slet ikke nok til at levere et konstant tryk. Derfor er der rigtig mange pauser når man maler med den og der kommer mange overlapninger.

Det sviner !
Jeg er så heldig at jeg kunne tage tingene udenfor og male dem der - gudskelov for det for det sviner rigtig meget ! der er en fin "støvsky" der er flere meter væk fra området.

Maling
Jeg så et videoindlæg på Dr.dk omkring en der skulle male høje paneler indendørs. Hun brugte en Wagner og det så RIGTIG nemt ud og det svinede ikke. Hun sagde at malingen skulle have koncistens som fløde og det råd har jeg fulgt. Jeg har ikke prøvet det med ufortyndet maling da det jeg havde var en rest. Der var åbenbart mange små malingstumper i så filtret i pistolen stoppede hele tiden selvom jeg havde siet malingen inden jeg fyldte den i pistolen.
Derfor - brug er min efaring at man skal bruge en "frisk" maling uden de der malingskorper der kommer når man åbner og lukker spanden hele tiden.

Pistol
Når man alligevel skal ud og købe en pistol tror jeg at jeg vil gå efter en Wagner 850 i stedet for en sprøjtepistol til kompressor.
[LIST=1]
[*]Dels fordi en hobby kompressor (læs min) ikke kan levere det der skal til
[*]Det ligner at en Wagner ikke sviner så meget ergo kan den bruges indendøre
[*]Jeg ved det ikke men jeg tror en wagner er lettere at sælge efter man har brugt den hvis man vil af med den modsat en kompressor og sprøjtepistol.[/LIST]Hvis i har andre erfaringer vil jeg rigtig gerne høre om dem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også