Flisehuller

Hjææææælp!

Nu har jeg snart forsøgt alt. Kopbor til fliser. Klinkeklinge til stiksaven. Murbor osv. osv. Det eneste der dur er fliseskæren og vinkelsliberen med diamantklinge, men de er jo ikke nemme at lave huller til armaturer med.

Er der en der bare har den rigtige ide?

------------------
Annette

Annette
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

Du skal have en fliseskærer med hulskær - virker fint - har selv prøvet - men det tager lidt tid og måske flere forsøg når "hullet" skal slåes ud.
Jeg har lige lavet huller til mine armaturer med en stiksav. Det fungerede aldeles glimrende. Men.. kun hvis der blev kølet med vand.
Tag en gammel opvaskebalje, læg to mursten i, fyld vand i baljen op til overkanten af murstenene, læg klinken på murstenen så der er frit nedenunder hvor du skal skære.
Så bliver klingen holdt våd og skærer uden problemer.

mvh
Jens
Tusinde tak for hurtige svar, en fliseskærer med hulskær, hvad er det? Kan den købes i alle byggemarkeder? Vi har stort set været i samtlige byggemarkeder i området, for at få noget værktøj der kan bruges, men ingen steder har de forslået en sådan.

------------------
Annette

Annette
Jeg har købt min i Tyskland (under halv pris), men jeg ved de har flere modeller i Bauhaus. Det er en manuel fliseskærer med håndsving i den anden ende. Man skærer en ring, som man så skal slå ud med en spids hammer eller lignende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis