Fjerne radiatorrør fra betongulv

Da vi er ved at forberede os til renoveringen af vores stue/gang, har jeg et spørgsmål, som jeg ikke har fundet svar på efter timers søgen.

Vi har planer om at fjerne en radiator i vores gang, da den bliver overflødig efter at stue og gang kommer til at være et rum. Hvordan fjerner man rørerne, eller sænker dem ned i gulvet, så de ikke stikker gennem det nye gulv
.

På forhånd tak.

Mvh. Claus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja, det kommer an på så meget, du skal jo proppe dem et sted, det er ikke nok bare at skære dem over.
desuden kan du ikke være sikker på at den radiator i stuen er stor nok til at varme både stue og gang op. men det er et andet problem.

hvis jeg var dig ville jeg lige tage lidt billeder af det, radiatoren, og rørne, og gerne i kælder eller noget hvor de går hen...

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Hej Martin,

Det er korrekt. Jeg udtrykte mig vist ikke klart nok.

Vores hus et et plans hus fra 1975, med betongulve. Ingen kælder, desværre. Det er det der gør denne opgave lidt vanskelig, set med mine øjne.

Jeg havde en ide om at man kunne hugge gulvet op omkring rørene, så man kunne komme til at skære dem under gulvhøjde og proppe rørene af der. Herefter kunne man så dække hullerne med f.eks. en træplade eller lign. og ligge dampspær og laminatgulv ovenpå.

Det er konens ide at fjerne radiatoren, og jeg tror at jeg prøver at foreslå at vi sætter en ny (og dermed pænere) radiator op istedet.
Hvis det er varmebukket rør der ligger i gulvet,ja så har du et problem.
Som du selv siger,så hug gulvet op,og prop den til,hvis der er gevind på.
ja. hvis du skarre rørne. hvad er det så for nogle? jern, kobber ??

hvis du kommer langt nok ned, så kan du brude det der hedder en premofit på jern. hvis det er kobber kan du bruge en conex slutmuffe.

jeg vil meget gerne se etbillede hvis det er muligt, så er det meget nemmere at hjælpe.

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
den nemmeste måde er at du tager trykket på anlæget,og prøv at skrue
det af.det gør du nemmest med et hurtig ryk mod uret.Så kan du sætte
en prop på ved hjælp af en topnøgle.Så er du også fri for at hugge hul i
gulvet.
Mvh bent.
Hej Bent,

Lyder som en løsning. Jeg tror dog at jeg dropper det. Jeg er bange for at skade rørene, og måske ikke kunne se det efterfølgende. Men tak for hjælpen alligevel.

Mvh. Claus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis