tykkelse på ledning til lyskæde

Jeg er ved at lave en lyskæde(juletræskæde) til 230 v forbruget bliver max 150 watt.

Hvor tynd ledning må man bruge jeg ville helst bruge f.eks 0,5 kvd. men er ikke lige sikker på at dette er tilladt, ellers er 0,75 kvd. vel i orden?.

Ledningen skal være til udendørs brug, er der bestemte typer der er godkendt til udendørs brug?

Mvh

Klaus
Jeg er ved at lave en lyskæde(juletræskæde) til... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
zink_brian: Er det ikke utopi? Hvis jeg smutter ned hos isenkræmmeren for at købe en el-koger, så ville det ligge mig meget fjernt at kontrollere hvilken standard den var bygget efter... Det ville først være i det tilfælde hvor der skete en fejl på apparatet jeg ville begynde at forske i den slags (afhængig af fejlen); men jeg kan ikke forestille mig, som forbruger, at kontrollere disse standarder allerede i indkøbsfasen... eller det er måske bare mig? :-)
Det er importøren (til EU) der er ansvarlig for at produktet overholder CE mærkningen.
En person hos producenten i Kina underskriver en erklæring om at produktet overholder kravene i CE mærkningen, men intet om at det er testet efter CE reglerne.
Hvis der sker en ulykke eller kæden tænder ild i et hus er det importøren (dig)der skal betale. Hvis du ikke har en produkt ansvars forsikring er det dig som privat person der skal betale (går konkurs!) også hvis dit firma er et APS.
Du kan prøve at rejse krav over for producenten efter kinesisk lovgivning, men jeg går udfra at din vden er 0 om kinesisk jura.
Du har brug for proff hjælp fra jurister og folk med stor viden om CE mærkningen og import fra kina $$$. Det er IKKE et gør det selv projekt.

jeg vil normalt ikke være lysseslukker. Det er andre der er bedre til det.
Det er lidt sy selv en faldskærm og prøv den fra et fly projekt. Moske går det godt.....

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis