løsningsforslag til gipsplader

hej

Jeg har slået et lægteskelet op indvendigt på mit værksted så det skulle passe til 90x 240 gipsplader. Jeg kunne så kun få pladerne i 120 cms bredde i den lokale bygger, da de smalle plader var nogle prof nogle til 100 kr stk. Jeg agter derfor at bruge de brede plader, men jeg skal jo skære 30 cm af pladerne (spartelkanten) for at de passer til skelettet. Hvordan får jeg pæne samlinger nu? Jeg vil ikke pille hele lortet ned igen! Skal jeg bare sætte en lige kant mod en spartelkant og lave det så pænt jeg kan, eller skal jeg lave et skråt snit når jeg korter af?

morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvorfor ikke bare anvende de godkendte 90 cm plader da jeg kan se i min prisliste at der kun er ca. 3 kr ex moms forskel pr m2 på 90 cm og 120 cm.

Du kan selvfølgelig også lægge 120 cm pladerne ned og så montere T-skinner i de fritbærende samlinger, men jeg ved ikke om det går bedre op så .....
@ Orla

Hvordan får du kvm-priser til at være så nær hinanden?

Jeg foretrækker også 90cm plader, men ærgrer mig da hver gang over prisforskellen.

Et eksempel fra en tømmerhandel i nærheden:
(men i øvrigt dét mønster jeg generelt ser..)

13*120*240: 45,00 kr. = 15.63/m2
13* 90* 240: 58,00 kr. = 26,85/m2

Vi nærmer os altså dobbelt pris for handy-pladerne på 90cm.

Der er tale om standard-plader med spartelkant

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har fået leveret 120cm pladerne - som sagt kostede 90 cm pladerne 102 kr. i mit byggemarked...
Hej
Jeg ville bruge dit eksisterende træskelet men hvor 120 cm gipspladerne støder imod hinanden ville jeg montere et forskalningsbrædde. Dette forskalningsbrædde vil kun sidde fast i gipspladerne.

Dette er selvfølgelig ikke den mest optimale løsning, men jeg synes at det er en god løsning til problemet.

Du kan jo prøve med et par plader og se, hvor stabilt det bliver.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Citat fra morten s

hej

Jeg har slået et lægteskelet op indvendigt på mit værksted så det skulle passe til 90x 240 gipsplader. Jeg kunne så kun få pladerne i 120 cms bredde i den lokale bygger, da de smalle plader var nogle prof nogle til 100 kr stk. Jeg agter derfor at bruge de brede plader, men jeg skal jo skære 30 cm af pladerne (spartelkanten) for at de passer til skelettet. Hvordan får jeg pæne samlinger nu? Jeg vil ikke pille hele lortet ned igen! Skal jeg bare sætte en lige kant mod en spartelkant og lave det så pænt jeg kan, eller skal jeg lave et skråt snit når jeg korter af?

morten

Knald forskallingsbrædder på langs af dit legte skelet......bliver lidt mere besværligt at skrue pladerne men ellers den nemmeste måde at bruge 120 pladerne på........

US Freelance smba

Boligrenovering Tømrer-Murer-Tagdækker

Bygningsservice Arbejde fra lift/kran

Kranførerudlejning Mobilkran-Tårnkran-Fjernbetjente kraner

Maskinudlejning m. fører Minigraver-Maskintrailer-Motorbør-Stamper mm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej

Prismæssigt er jeg sikker på at du prøver at sammenligne æbler og pærer, da jeg tror at 120 cm pladerne, er ikke godkendte gør det selv plader, og 90 cm pladerne er de godkendte som vi proffessionelle bruger.
Citat fra Orla Nautrup

Hej

Prismæssigt er jeg sikker på at du prøver at sammenligne æbler og pærer, da jeg tror at 120 cm pladerne, er ikke godkendte gør det selv plader, og 90 cm pladerne er de godkendte som vi proffessionelle bruger.


Præcis 120 cm GDS pladerne er gør-det-selv produktet. A1 plader er brændsikrede/godkente.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også