Adgang til Nettet i "vildmarken" ?

Har søgt her på forum, men jeg kan ikke se at dette emne er behandlet?

Vi ferierer lidt i campingvogn og gang på gang skuffes jeg over, at diverse campingpladsers adgang til Nettet er så ringe, eller direkte manglende.

Jeg har noteret mig, at der findes systemer, hvor man kan gå på nettet med sin bærbare PC via sin mobiltelefon, men pga mine manglende åndsevner, er det ikke lykkedes mig at finde ud af, hvad der skal til og hvad der duer.

Håber der er en, der kan indføre mig i denne verden og fortælle, hvor man skaffer sig grejet.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en mobil med GPRS eller 3G og et abbonemang til samme.
Det er dyrt og i udlandet er det ikke billigere. Du betaler pr Mb.

Mvh Thomas

Min mobilade kan gå på Nettet, men jeg kan ikke se noget fornuftigt på den lille skærm, og kan slet ikke navigere bare nogenlunde fornuftigt.

I grunden skulle den sag være OK, men hvordan får jeg det over på min PC?

mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvad er det for en mobil?

Mvh Thomas

Du skal have et kabel - du skal kunne sætte den op som modem, og du skal kunne konfigurere den så den kalder op via GPRS. Og så skal du ha en god hukommelse fra dengang et hurtigt modem var på 4.800 baud, og samtidig vide, at dine billeder på nettet er dessignet til noget som er 10 gange hurtigere. Jeg har i tidens løb kørt noget ICQ - MSN og chat via denne type opkoblinger - fint nok, og taget et par enkelte billeder(vejrudsigter) ned fra DMI - kan lade sig gøre, hvis man bruger adressen direkte - alt andet giver mega regninger, og ingen fornøjelse(undtagen hvis man finder HENDE på en profil på netdating - så er pris og tid jo uden betydning)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

hvad med at prøve Fon?

www.fon.com

så skal du godt nok sikkert forlade pladsen for at komme på men til gengæld er det billigt/gratis
du kan se på kortet hjemmefra hvor du kan logge på
Har søgt på Denmark, men fik besked på at der ikke var noget at finde???
Jeg er som sædvanligt nok lidt for tidligt ude! :-(
mvh
KTM

Med venlig hilsen
ktm

 

..Hvad med at holde ferie istedet for at sidde og glo på "nettet" ?

mvh

<p>Peter Madsen</p>
>KTM, hvad mener du med du har søgt på Danmark og kunne ikke finde noget? Kunne du ikke bruge nogen af de svar vi har givet? Det modem hos 3 giver høj hastighed og dækker da mange steder til en fast pris. Det Fon kender jeg ikke.

>Pema, det var da ikke et særlig konstruktivt svar, manden er efter lønner så måske de har meget tid de campere og vil søge efter seværdigheder, så er det da meget rart lige at kunne se hvad der er i "lokal" området.

\René
Rene - når man går på den hjemmeside der referes til kan man søge Fon's dækningsområder, og der giver det negativt når man søger Danmark.
Men iøvrigt vil jeg da gerne have det uddybet - det med Fon - altså - med henblik på adgang til DMI når vi sejler - (altså inden vi sejler) - min fornemmelse af det var, at man må vel skulle tilmelde sig et sted - og hvis man vil være med til at sprede, skulle man endvidere investere i specielt udstyr?
Iøvrigt holder jeg med i, at hvis man ikke kan tilføje noget til en tråd (og man ikke lige har en hjemmeside man skal reklamere for) er intet = godt. Det her forum er udveksling af erfaringer - ikke pådutning af holdninger.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis