Rør til vasketøj fra 1.sal til kælder

Hej

Vi har fået den fantastiske ide (syntes vi selv ) at lave et 400mm rør, som går fra 1. sal ned til kælderen.
Den kan side i det ene hjørne af huset, hvor den så vil gå fra soveværelset ned igennem stuen og så ned i vores vaskerum. I stuen vil vi så lave en kasse om den, så den bliver skjult.
Men jeg er lidt bekymret for at et sådan stort hul i bagnadækket. mellem kælder og stue.
Er der noget der kender til det, eller måske har prøvet det før ?

VH
Flemming
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da vi byggede hus for 30 år siden lavede vi et "snavsetøjsrør" fra 1.sal og til kælderen. Der er også mulighed for at bruge det fra stueetagen. Virker fantastisk, og vi ville ikke undvære det.

Mht. baumedækket vil jeg ikke være bekymret. 400 mm er ikke noget problem.

Mvh.
bodker

Hej

Mange tak for svaret.

Jeg må jo prøve så, starter med at bore en masse små huller i en cirkel, så må vi se om ikke det lykkes.
Mon jeg skal stive det af med den jernring eller noget andet. Ved ikke hvordan det baumedæk er konstrueret.
Citat fra FAG

Hej

Mange tak for svaret.

Jeg må jo prøve så, starter med at bore en masse små huller i en cirkel, så må vi se om ikke det lykkes.
Mon jeg skal stive det af med den jernring eller noget andet. Ved ikke hvordan det baumedæk er konstrueret.

Hej

Jeg vil gerne vide, hvad et baumedæk er for noget?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Det er et beton / tegl dæk der mellem kælder og stue etatgen.
I nogen huse er det ren beton andre træ, men i vores hus er der et baumedæk. Jeg er ikke helt klar over hvordan det er lagt ned, men det ser ud som om det er nogle muduler der er lagt sammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis