Hvor fladt kan taget være?

Jeg har nu besluttet mig for at der skal ligges tagpap på taget her i sommerferien og er lige nu ved at lave bestilling listen til byggemarkedet?

Så vil jeg lige hører hvor fladt taget må være så jeg kan regne ud hvor mange mursten jeg skal bruge.


ellers er det vel på med nyt spærtræ, tagbræder der oven på, dernæsten skal der sættes stern op så pakken kan sættes fast op af sternen og til sidst en alu kamsel der oven på?

Jeg har regnet med bare at bruge denne gør-det-selv pap som skal sømmes på, men hvad gør jeg så omkring min skorsten?


Er der noget jeg ikke har tænkt på i min fremgangsmåde?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Guffi

Jeg har nu besluttet mig for at der skal ligges tagpap på taget her i sommerferien og er lige nu ved at lave bestilling listen til byggemarkedet?

Så vil jeg lige hører hvor fladt taget må være så jeg kan regne ud hvor mange mursten jeg skal bruge.


ellers er det vel på med nyt spærtræ, tagbræder der oven på, dernæsten skal der sættes stern op så pakken kan sættes fast op af sternen og til sidst en alu kamsel der oven på?

Jeg har regnet med bare at bruge denne gør-det-selv pap som skal sømmes på, men hvad gør jeg så omkring min skorsten?


Er der noget jeg ikke har tænkt på i min fremgangsmåde?


Har kun et godt råd her. Hold dig langt væk fra det gør det selv pap. Du får det ikke gjort tæt omkring skorsten OSV OSV

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Du kan vælge at lægge schingles på, de skal sømmes fast.
Men jeg vil ikke mene du skal ret meget under 20gr. taghældning ellers skal der også her brændes underpap på.
oki valget er ændret til at brænde det på.. men hvad er vi så nede på i hældning?? taget skal helst være så flat som muligt.
Det er jo det der er så godt ved tagpap, du kan lave det lige som du gerne vil, du kan i pricippet lave dit tag næste fladt. Jeg ville vælge et minimum fald på 2-3 cm pr. meter, men jeg ved ikke om der er specifikke krav til det.
Annonce
tak for det fag.. venter lige på om der er nogen der måske skulle komme med en viden om de specifike krav??

Mellem isolering og tag der bliver der 5 cm, men hvordan laver jeg noget luft til isoleringen??

Hvor lang skal stern gå op over pap, altså hvor lang skal man brænde pappet op?
1:40 eller 25 mm pr. m og er fastholdt som minimumsfald op til i dag
kravet til nye paptage er 3 grader. og din stern skal min. være 5cm over tagflade, ellers skal du bruge et vindskedeprofil i blik. du må kun brænde hele baner på selve tagfladen, du skal så bruge nogle strimler normalt på ca. 30cm til at inddække dine kanter med feks. dit sternbræt og det skal hele vejen med op og hen over toppen af dit sternbræt.

Mvh. BJ Multibyg - Tømrer snedker & Tagdækning

BJ Multibyg - Tømrer snedker & Tagdækning

Udføre alle former for tømrer snedker & tagdækningsarbejde samt mindre mure & støbearbejde
Men pas nu på med den brænder, og brug nu ikke feks. en ukrudtsbrænder der er simpelthen ikke nok varme til at svejse pap med, bliver ikke tæt.
Husk brandslukker eller lign. og hvis du ikke har prøvet at brænde pap på før så lad være med at gøre det en dag hvor det er alt for varm, du får bare lavet en masse mærker i pappen

Men held og lykke med projektet

Mvh. BJ Multibyg v/Brian Jørgensen

BJ Multibyg - Tømrer snedker & Tagdækning

Udføre alle former for tømrer snedker & tagdækningsarbejde samt mindre mure & støbearbejde
Mener ikke du skal gå igang med det selv, da det kræver et hvis håndelag at brænde pap på og der er jo også en stor brandfare forbundet med det.

Så hvis du vil ha brændt det på så træk på en proff til det, alt andet vil være uforsvarlig.
men held og lykke med det. :-)

/Claus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis