Jeg skal bruge en stor fræser, er dette mærke OK?

Jeg skla have fræset hele haven igenne efter der har væren en rendegraver og ryddet alt for rødder, planter m.m.

Jeg vil bruge en efterhængt fræser og overvejer at købe en istedet for at leje da der skal fræses en del gange for at holde ukrudtet nede.

Jeg er faldet over denne model, kan I anbefale mærket/modellen?

http://www.1godttilbud.dk/product.as...8&sub=0&page=1
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kender ikke mæket som sådan. Har set det som havetraktor men ellers ikke.

Bemærk lige at arbejdsbredden er meget lille. Du skal altså køre rigtig mange gange hen over stykket..

Hvad med at hyre en med en 2-2½ meter bred traktor fræser og få det fræset ordentligt igennem. Så kan du nøjes med at leje en eller to gang hvor du dels har muligheden for at leje en langt kraftigere maskine, der dels har kræfterne, dels har en langt større arbejdsbredde.

Ja det koster at leje.. men det er nogen gange en mulighed for at komme til at anvende grej der virker og har kræfterne. Jeg ved ikke hvad du vil have i stykket efter fræsningen. Men til disse udlejningsmaskiner kan man ofte også få en stenrive osv. Den dels river sten væk dels jævner den rigtig meget på jorden. Men igen kræver det en masse kræfter da arbejdsbredden sal være stor for at det virker.

Jeg tror jeg ville starte med traktoren og leje til resten... Altså med mindre du vil holde jorden sort uden vækster i årevis... så er køb den rette løsning..

Har du fået grubet jorden efter den tunge kørsel?

Det foretages ofte med en grubetand på rendegraverens arm son en afsluttende operation, men skal dog være bestilt rolleyes Hvis ikke risikerer du at underjorden lider af traktose.. sammenpresset så der ikke er dræn i den sam så kompakt at der ikke er luft i den.. Og rødderne vil ikke fungere ordentlig på det du planter eller sår.

Bare et par tanker..

MVH Njord
Det er ikke nybyggeri der er tale om, jeg har fået ryddet en 4o år gl. have som består af rigtig god muldjord.

Jeg vil tro jeg har omkring 300 m2 der skal fræses, så det er ikke så meget. Men jeg lagde godt mærke til den lille bredde, og kunne se at udlejningsmaskinerne har bredder fra 65 cm og op til 1 meter.

Selve undergrunden er meget god blød muld og haven som nu er blevet rettet op har omkring en halv meter blød muld på toppen, så jeg tror ikke der er risiko for traktose.

Men det var entreprenøren der anbefalede mig at vente med at så græs i det hele før end næste år da jorden skulle have lov til at sætte sig (der skal græs i alt) og de gamle grønne dele skulle formulde først. Han laver ret mange af disse "rydninger" for anlægsgartnere og virker til at have godt styr på det.

Ideen var så at fræse det igennem når ukrudten var begyndt at spire for at holde det nede og undgå at skulle bruge alt den gift.

Han foreslog mig også at leje en fræser/stenrive kombimaskine netop ud fra det du nævner med at den trykker og planerer jorden godt. Men hvad er ellers princippet i maskinen - sorterer den stenene fra eller?
Jeg har en MTD-fræser meget lig den du spørger på - min er blot nummeret ældre

Egentlig en udemærket maskine, men remhjul og føringer er for ringe (blik-remhjul) - så det har jeg lavet om - mon ikke MTD også har fundet ud af det

Husk at selv om det ligner en maskine man går bag, med en bajer i den ene hånd og styrer med den anden - så er det hårdt arbejde at fræse - især græsplæne

Tror jeg ville gøre som Njord foreslår - eller leje en rigtig 2-hjulstraktor med fræser - eks. en Nibbi

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis