Reparation af Træbund

Jeg Har en speedbåd lavet fuldt igennem af træ. En tidligere ejer har så lavet en glasfiberbund uden på. nu er problemet så bare at træbunden inde i båden ikke har det al for godt. nogle steder er det helt råddent og de brædder som ligger på tværs er nogle steder revnet helt igennem. Jeg har hørt at man kan få noget som stopper forrådnelsen med det samme. Er der nogen som kender dette,- og hvordan reparerer man ellers dette problem,?

Sonni
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror der var mange der gerne ville købe et produkt, som kunne stoppe råd. Et billede havde været rart. Det rigtige havde været at udskifte træet, det bli'r nok ret bekosteligt. Men jeg kunne da foreslå dig følgende : lad bunden tørre helt ud med varme blæsere - bor en masse små 3-4 mm huller i alt træet afstand max 5mm - fyld epoxy med lidt fyldstof i alle huller og få i det hele taget bunden til at suge så meget som muligt, brug noget der ihvertfald er flere timer om at hærde, så det kan udfylde det møre træ, har selv prøvet det for år tilbage, det holder så vidt jeg ved endnu. Der var dog ikke glasfiber udenpå.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også