Binde ærter op

Jeg har for en måneds tid siden plantet en masse ærteplater og de er nu blevet så lange at de skal til at bindes op.

De sidste par år har konen og jeg sat en pæl i hver ende af rækken og så ellers igang med snore, men den løsning er vi blevet trætte af da det tager en evighed og skal laves forfra hvert år.

har i andre forslag til hvordan man binder ærter op og gerne en man kan genbruge året efter igen...og året efter igen...og året efter igen...og....og....og
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt tørre grene fra forårets beskæring virker fint og fordelen er, at når ærtesæsonen er ovre kan grenene trækkes op ad jorden og det hele rulles sammen til en pølse og brændes, komposteres eller bortskaffes på anden vis uden man skal fiske hønsenet, snore eller andet ud først.
Hej,

Tag ned i din lokale trælast eller jemogfix og køb noget Rionet/armeringsnet.

Du kan få nogle som fx. måler 2,4*5 meter. Del nettet på langs i den ønskede højde og du har nogle flotte hegn som dine ærter kan gro på ad.

Når sæsonnen er omme, kan du bare smide nettet direkte på et bål og brænde stænglerne af. Så er nettet klart til næste år.

Se hvordan her:

http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/Programmer/20070419110156.htm

klik på "om at så ærter"

Peter
Det ser meget brugbart ud...det vil jeg investere i...tak for linket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis