muligt at støbe klinker på trægulv

jeg er ved at lave nyt køkken og vil gerne have klinker på gulvet.det nuværende gulv er 23mm parketgulv på strører med 60cm imellem under det er der 20 cm ned til klaplaget,og 10cm rockwool.der løber vandrør på kryds og tværs af rummet og derfor vil jeg gerne undgå at støbe gulv,men er der en mullighed for at man kan montere klinker på en slags plader man kan montere i stedet for trægulvet eller kan man støbe på dette,håber der kan hjælpe mig med at få løst
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
øhh du kan selv slette de indlæg der ligger i kopier! wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Benyt gulvspånplader derefter kan fliserne lægges direkte på pladerne, der skal dog anvendes en fliseklæb der er fleksibel. Feks. Alfix Combfix - det kan være en god ide at give gulvpladerne primer inden fliselægning.

Alternativet er en selvnivelerende gulvspartelmasse, den fylder min 3-5 mm - det er nemt og hurtigt at arbejde med, men husk det flyder næsten som vand, så sørg for det ikke løber de forkerte steder hen. Herefter primer og så kan fliserne lægges.


takker for de mange gode svar. ville det eventuelt være mulligt at lave gulvvarme i varmeplader mellem strørerne til disse løsninger
Det kan du sagtes. jeg ville lægge strør igen pr 60 og her på modsat 22 mm høvlede forskalning, som du ligger varmefordelings plader på. derefter 22 mm spånplade gulv, og et lang 13mm gulvgips.. alt sammen fuld limes. den konstruktion fylder jo lidt, så ta højde for det når du klodser strør op. som regl skal der være 220 mm isolering under gulvvarme. men hvis du kan få 190-200 er det vel ok. da det nu er fliser på træ, kan man få noget fra lip, der blandes i klæber + fuge for at gøre det mere elastisk.

håber det var lidt hjælp..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis