muligt at støbe klinker på trægulv

jeg er ved at lave nyt køkken og vil gerne have klinker på gulvet.det nuværende gulv er 23mm parketgulv på strører med 60cm imellem under det er der 20 cm ned til klaplaget,og 10cm rockwool.der løber vandrør på kryds og tværs af rummet og derfor vil jeg gerne undgå at støbe gulv,men er der en mullighed for at man kan montere klinker på en slags plader man kan montere i stedet for trægulvet eller kan man støbe på dette,håber der kan hjælpe mig med at få løst dette
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej ka2447
er du klar over at du har sendt dit indslag hele 10 gange, du kan eventuelt logge på og slette de 9 tilfælde som gentages uden grund.
Du kan sagtens lægge klinker på trægulv men jeg ville fjerne parketgulvet og lægge gulvspånplader med fjer og nod og ovenpå det klinker.
Jeg vedhefter en fil med tegningen herom.
go fornøjelse

p /p
Hej ka2447

Tjaaaa - følg denne fremgangsmåde - så er du da sikker på at klinkerne er lette at få af igen når du engang skal igang med at lave hele gulvet om fordi de fleste klinker enten er knækket eller ligger løse.......

En holdbar frengangsmåde kunne være følgende:

- Dit undergulv (strører) skal afstives.
- Monter nye gulvplader af krydsfiner eller gulvspånplade oven på strører.
- Monter herefter gulvgipsplader da de ikke arbejder med luftfugtigheden.
- Monter klinker direkte på gipspladerne - evt. med elastisk fliseklæb.

Som "bahaman's" tegning viser så afsluttes der også med gips direkte under klinkerne.

Har selv benyttet denne fremgangsmåde ved renovering af et 70 hus med samme type gulv som du beskriver. Valgte dog at bygge hele gulvet op fra bunden - dvs. med Knudsen kiler, Ketostrører, ny isolering, krydsfiner, osv.

M.v.h.
Peter Panik


Citat fra bahaman

hej ka2447er
er du klar over at du har sendt dit indslag hele 10 gange, du kan eventuelt logge på og slette de 9 tilfælde som gentages uden grund.
Du kan sagtens lægge klinker på trægulv men jeg ville fjerne parketgulvet og lægge gulvspånplader med fjer og nod og ovenpå det klinker.
Jeg vedhefter en fil med tegningen herom.
go fornøjelse

--->> Dårligt håndværk er som at pisse i bukserne - en kortvarig fornøjelse <<--- confused --->> Det samme er billigt værktøj <<--- rolleyes
Hvor højt blev dette gulv?
hvis man bruger Knauf GF gulvfibergipsplade kan man nøjes med en plade, det har Knauf bekræftet over for mig. De kan fåes i 19 eller 25 mm. Så reduceres gulvhøjden med min. 10 mm.
Annonce
Det vil sige:

En gulvspånplade på 19 mm
En gulvgipsplade på 19 mm
Og fliselag på xx mm

I alt 38 mm + fliselagets tykkelse på?
DVS.
1 gulvfibergipsplade 19mm og så fliser.

Og hvis det er badeværelse skal du lige huske vådrumssikringen. Hvis du har over 300 mm mellem stråerne skal du bruge en 25 mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis