Carport

Hej

Jeg skal til at bygge en carport og har i den forbindelse et par spørgsmål.

Carporten skal indeholde standard plads til 2 biler og et ca 30 m2 værksted. Jeg vil gerne have isoleret værkstedet således jeg kan opbevare fryser og værktøj derude.

Jeg har læst en del om hvordan man bygger sådan et værksted, med isoleret gulv, og jeg kender den "standard" måde at gøre det på, hvor man laver 900 dyb sokkel .. 200 mm isolering i hele gulvet og støber sig gul og blå.

Jeg må indrømme jeg synes det er "overkill" for et lille værksted og jeg kom i den forbindelse til at tænke på om det overhovedet er nødvendigt at isolerer gulvet ???

Hvis jeg isolerer 900 mm ned hele vejen rund langs "soklen" er det så ikke nok ?? frost kommer jo ikke nedefra.. Jeg vil mene jeg holder frosten ude på den måde..

Jeg har faktisk ikke engang tænkt mig at lave sokkel... kun punkt støbe hvor hjørnestolperne står, og smide isolering mellem punktstøbningerne .. Derefter ligge fliser inde i værkstedet..

tror i ikke det går ?
Hej Jeg skal til at bygge en carport og har i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja nu er det ikke en garage jeg har men et udhus. Det er lavet med isoleret vægge og gulvet er bare smidt på mulden som man gjorde tilbage i 50erne. Der er ikke isoleret ovenud alle steder men det ene rum hvor der er. Der er aldrig pissekoldt om vinteren men heller aldrig varmt sommeren. Både øllet og sodavandene har en fornuftig temperatur hele året rundt. Har dog aldrig haft et termometer derude og sidde endnu.

Med hensyn til at støbe gulvet kan man få ledere der er beregnet til nedstøbning i gulvet som ikke ses bagefter ved bare ikke hvor man kan købe dem og hvad de koster.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis