Gode erfaringer med Ikea - køkkenbordplader

Har siddet og surfet lidt rundt efter køkkenerfaringer og fundet ud af at folk generelt siger ok for Ikeas køkkener, men ikke deres bordplader.

Er der nogen som har GODE erfaringer med køkkenbordpladerne. Jeg tænker at der sker lidt udvikling i deres sortiment og dermed også (måske) kvaliteten.

Jeg kan utrolig godt lide prisniveauet på pladerne, men gider omvendt heller ikke noget der ligner l... efter et år.

Er der links til billige og anbefalelsesværdige alternativer evt?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det virkelig passe at der ikke er nogen som har "Hands-on" erfaring med ikea pladerne.

Hvad er problemet med dem? Finishen? Limen som ikke holder? Eller er det bare rygter?

Undskyld at jeg "bumper" tråden, men jeg er sgu' lidt nysgerrig.
Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra. Hvis du prøver at søge her i forum, så udviser folk (mig selv inklusive) en positiv holdning til IKEAs køkkener generelt, også deres bordplader, MEN ikke til deres håndvaske, med mindre du køber en akrylbordplade hvor vasken vist nok bliver støbt i pladen. Den eneste grund til at jeg IKKE købte min bordplade i IKEA var fordi de ikke kunne levere med den forkant jeg gerne ville have.
Det lyder godt. Har heller ikke tænkt mig at få vasken fra Ikea.

Men synes nu stadig at have læst mange steder at pladerne halter lidt - også hørt det "ude i byen"
Nah.... De har to forskellige plader. Den ene er akrylpladen, og den er vist nok en kopi af en eller anden dyr mærkevare. Husker ikke hvilken, men hvis man vil have en plastikbordplade, så er den vist nok fin.
Laminatpladerne er jo stadig laminat, men de to plader jeg har set fra IKEA i laminat er ganske fine og problemfri. Som sagt har jeg kun selv fravalgt IKEA pga. deres knapt så pæne forkantsliste.
Bordplader, de laver både granit og melanin. Specificer nærmere....

Vaske : Ikea har 3 typer, stål silligranit og porcelæn. Specificer venligst hvad der er dårligt.. Det andet er unfair.

Deres porcelæn er pæne og meget billige ift. andre steder i danmark. I england er det vist mere reglen end undtagelsen at man har porcelæn, og her koster de ikke penge.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Jeg er nok mest til deres træplader - mere specifikt i bøg. Jeg mener nu ikke at de laver plader i granit, men det er da muligt at jeg tager fejl.

Har overvejet Porcelænsvasken, men er blevet enig med min kone om, at den nok bliver for svær at holde. Så vasken bliver nok en granitkomposit vask fra Silvan.
Det er forholdsvis nyt det med granit. Dvs. det er halvt granit og halvt noget andet.

Men jeg er ligeved at tro de ikke kan være med mht. priserne ift. det bordplade firma der linkes til for nylig under links til bolig. Anmeldt i rabatten på dr.

Hvis du siger svær at holde.... Jeg har en blanco vask, hvid i dette granitkomposit.

Den er sørme overhovedet ikke rengøringsvenlig. En gang gulerødder, tomat eller lign., og den skal rengøres med clorin for at få sin farve igen. Her er porcelænet mere venlig.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har købt et IKEA køkken og er rigtig glad for det. Valgte en anden bordplade, men det var fordi jeg fandt et sted hvor jeg kunne få en massiv granitbordplade til samme pris som IKEA's halvt granit/halvt noget andet. Deres kontruktion bevirker at du kun kan få firkantede hjørner på bordpladen og jeg ville så frygtelig gerne have afrundede. Bortset derfra så var jeg lige ved at købe IKEA's og ville ikke have haft nogen betænkeligheder i øvrigt ved at gøre det.

/Inger

jeg skal ikke undre mig køkkenbordplade
er lavet af laminert spånplade få at ligne granit.!
altså vi har et IKEA køkken men har ikke bordplader derfra, ikke fordi de er dårlige, men de havde ikke den vi ville have.
De har flere slags: den alm. laminat, som er samme kvalitet som dem di kan få i et hvert byggemarked.
Så har de træ som igen er samme kvalitet som i et byggemarked, dog kun i str. 26 mm.
Og så har de deres lidt dyrere modeller med indbygget vask osv. de er fra gejsler og er god kvalitet, så du skal ikke være bange for at købe dem, kvaliteten er iorden, ligesom deres køkkener.
Mange syntes de er for billige, men jeg ser sådan på det, at jeg har små børn, så skal jeg skifte låger om 4-5 år, så behøver jeg ikke sidde og græde snot over at have givet en million for dem, men derimod skifte dem uden at skulle have vundet i lotto. smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis