træfix

det træfix man kan købe ved jem og fu...og harald ny..er det noget der kan bruges til vinduer???har brug dyrups sidste år det er skide dyrt og holder ikke særlig godt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet træfix på andre flader end vinduer og været nogenlunde tilfreds.
Dyrups går jo for at være et kvalitets produkt, det får mig til at tænke på om du har gjort forarbejdet godt nok? (fjerne løs maling , let slibnig, grunding m.m.)Intet produkt er jo så godt at forarbejdet kan undlades!

mvh Anders Kruse
Træfix er produceret på farvemøllen i Vamdrup, hvis jeg husker rigtigt. Så en pens. malermester stå med det forleden dag. Troede ikke de brugte sådant et discont produkt. Men jeg fik en længere historie om farvemøllen og pigmenten i malingen at det var kvali vare til billige penge. Selv personligt har jeg brugt oliemaling købt i malerens lagersalg, til en fint pris.
Visse træbeskyttelsesprodukter har ekstrem dårlig vedhæftning på træbeskyttelsesprodukter af et andet fabrikat. Det kunne være det der var sket for dig. Vælg dig et mærke ud og hold dig til det for fremtiden. Som alle andre steder gælder det også her - man får hvad man betaler for. Hvis produktet er billigt er det fordi det indeholder billige komponenter. Hvis det er dyrt indeholder det dyre komponenter....... Under alle omstændigheder så vælg et produkt der har et lavt indhold af terpentin. Terpentin fordamper hurtigt og giver derfor ingen beskyttelse
Hej smile

Terpentin sørger for at olien trænger langt ind i træet, dernæst fordamper terpentinen, og olien bliver tilbage.

Problemet med terpentin er at det går i forbindelse med harpiksen i træet. Det gør bl.a at harpiksen, som er træsets naturlige beskyttelse, krystalliserer og derved ødelægges træets naturlige beskyttelse.

Mvh
ThomasB
Hej

Jeg deler ikke troen på at man udaf prisen kan aflede om der er brugt dyre(gode) eller billige(dårlige) materialer i et produkt. Jeg er flere gange blevet overrasket i både positiv og negativ retnig over både billige og dyre produkter.
Så den eneste mulighed er at prøve produktet og så derefter danne sig sin egen mening.
Endeligt er det jo heller ikke altid nødvenlig med den bedste (måske dyreste) mærkevarekvalitet.
Vi har i familien et sommerhus som står ved vestkysten i meget barskt klima og vi bruger grundingsolie først og derefter træfix, begge fra jem og fusk (er det nu det det hedder??) på 10. år og vi er faktisk godt tilfreds. På grund af klimaet er det nødvendigt at behandle hver 2. år, det var ikke anderledes da vi brugte gori, nu er vi bare ikke så fattige som før.

mvh Anders Kruse
Annonce
Folk der tror at de får produkt for alle de penge de betaler for eks. flügger og sadolin produkter, bliver så kede af det når de hører om at malerne kan købe de samme produkter bare med en anden etiket fra akzonobel, til mange % under det almindelige mennesker skal give.
Jeg har på et tidspunkt haft sådan en kontakt der gav mig 40 % på almindelige maler produkter, jeg ved ikke, hvad en maler skal give for en liter gori, men mon ikke der er rigtig mange procent i avance. Og tænk på alle de tv/papir reklamer du ser for dette produkt. Nej jeg tror ikke du får så meget mere kvalitet for pengene.
Men Træfix heldækkende kan jeg ikke anbefale. De dækker ad h. til. Jeg har brugt meget Solignum, det virker fornuftigt, men jeg ved jo ikke hvordan det ser ud om 5 år.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for alle indlæg.jeg tror ikke jeg vil bruge træfix,men jeg har brugt noget der hedder trætiol til min carport for flere år siden det holder meget godt og er billig, kender i det???jeg kikkede på bøtten i dag og opdagede at der står både gori og dyrup på den.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og er det så ikke lige i dette forum, vi skal finde ud af, om pris/kvalitet.

Godt nok har vi kun været her i 3 år, men intet tyder vel på at vi holder op de næste 3 år (sidste uge +36% brugere) - så lad os være ærlige, og selvom vi har en ide om eet produkt, så skriv når det viser sig det ikke var lige så godt som andre har vist sig at være, eller fortsat er så godt som forventet - det koster ikke noget at lave et nyt indlæg, så brug det gerne. Det må være den eneste måde man kan følge hvad man skal bruge.

Problemet er så bare, at de skifter navne hele tiden, så et godt produkt for 5 år siden hedder noget andet i dag.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også