Regnvnadstønder der IKKE længere "virker"

Jeg har 2 regnvandstønder stående i min have som bliver fyldt af det vandt der løber ned i nedløbsrøret fra taget. Sidste år var det sådan at det løb ned i den ene tønde som var forbundet til den anden med en slange. På den måde blev de begge fyldt. Nu er det bare sådan at den primære tønde hvor det løber ned i bliver fyldt, men der løber IKKE noget over i den anden. Den slange der forbinder de 2 er der INTET vand i til trods for at der er åbent på den ventil der sidder på den primære tønde.

Har i nogle forslag til hvad der kan være galt.

Jeg har lavet et forsøg på en tegning af hvordan det er sat op. Det der så ikke fungerer er at den blå tønde ikke bliver fyldt op af den grønne til trods for at slangen imellem de 2 er "åben" på ventilen

[URL="http://server6.pictiger.com/img/302977/picture-hosting/t-nder-.php"]731736522d4fcf904ab41f598f446977.th.jpg[/URL]
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke der kommer vand ud af bunden på en tønde fyldt med vand - er der vel skidt i hullet. Tyngdeloven er jo trods alt ikke ændret af den nuværende regering.

Jeg ville nok starte med, at sætte haveslangen på den primære tønde, og trykke baglæns, og så håbe på at skidtet opløstes.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Helt klar en forstoppelse...

Prøv om du på indersiden af ventilen i 1. tønden kan finde noget snask der stopper for gennemløbet. Formodentligt er der tale m nogle mere eller mindre opløste blade.

Ellers lukker du ventilen på 1. tønden og tager slangen af mellem de to tønder. Her efter blæser du i slangen og åbner ventilen til tønde 1. Det er med trykluft fra kompressoren... ellers vil du sikkert få en god mundfuld vand fra tønden,-)

Nu skal der nok komme hul igennem...

Og du monterer igen slangen mellem de to tønder og åbner begge haner. Og vandet vil jævne sig ud i tønderne efter loven om de forbundne kar...

MVH Njord
Det var lige netop skidt i den ene ende af slangen...det er fikset nu og det hele virker igen.

Mange tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis