Skillevæg på trægulv

Jeg har brug for at sætte en skillevæg op i min lejlighed, men har det problem at jeg helst ikke vil bore i gulvet hvis det kan undgås. Er det muligt at købe en eller anden "dims", så jeg kun skal skrue skillevæggen fast i muren samt i loftet, og evt. sætte den i spænd mellem gulv og loft?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor lang tid, skal væggen stå ?

Jeg har set flere steder, hvor man bare har sat lægterne i spænd mellem loft og gulv.
Er selvfølgelige ikke en holdbar løsning i længden, men et par år skal det sq nok holde.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Hej
Nu ved jeg ikke hvilket gulv du har. Men hvis det er masivt plankegulv trækker det sig ofte lidt sammen og der kommer et lille mellmrum mellem planker. hvis der er det kan man skrue i mellemrummet uden det kan ses når væggen fjernes.

 

Nu ved jeg ikke om du vil bruge stål eller trælægter, men for begge gælder at du jo ikke skal sætte skruer i gulvet for hver 10 cm - en for hver meter er rigeligt - og de 4-5 små huller det efterlader er vel til at overskue. Der skal jo ikke bruges 10 mm franskeskruer - alm, montageskruer 3-4 mm er fint.
Hvor langt er der imellem væggene ?

Kunne du ikke fæstne den i vægge og loft, og evt. ligge et par klatter silikone på gulvet, de kan vel skrabes af, om 6 år...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis