"ny" brug VW Sharan 1,9 TDI

Jeg/vi har forelsket os i en Sharan til alle vores børn.

Er der nogle af jer kompetente bil skrivere som har nogle bemærkninger til denne biltyp. Et det en god og stabil bil, er den ofte på værksted?
Er det skidt hvis det er en camper - andet end køkkenet som aldrig bliver brugt.
Hvilken årgang er god, vi ser på en 2001 og en 2004.


Jeg ville blive glad for et par historier og generelle ord om bilen

På forhånd tak.

Michael L
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har en kollega der nu arbejder ved wv og han siger at man skal have den STORE pung med hver gang sådan en bil skal på værksted og det skal den tit ifg. ham.
mvh.
Potterhuset
Jeg har så lidt mere personlige erfaringer.

Vi har en 7-sæders Ford Galaxy med den 115 hestes 1,9 TDI-motor. Bilen er fra 2001, og er altså identisk med den Sharan I ser på.

Vi købte Galaxy'en med 160.000 km på klokken for ca. 7-8 måneder siden og har nu selv kørt yderligere 30.000 i den, uden det mindste problem.

Den har været til almindeligt service en enkelt gang i den tid, og det kostede hverken mere eller mindre end andre biler vi har haft.

Om VW's reservedele, og dermed serviceeftersyn, er dyrere end Fords skal jeg ikke kunne sige, men VW'erne er genrelt 20-40.000 dyrere end Ford'erne i indkøb, som igen er en anelse dyrere end Seat Alhambra.

Bortset fra få pladedele og nogle detaljer, er de tre biler fuldstændigt ens. Så medmindre der SKAL stå VW på klappen, så se efter de andre også.

Vi har handlet hos http://www.skifterautomobiler.dk/ med tilfredshed. De fleste biler derfra er vist hentet i andre EU-lande (Tyskland, Holland, Belgien osv.) og er derfor ofte pænt udstyrede i forhold til en dansk model. Der er et par interessante biler lige nu, både VW og Ford.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hvis du køber en camper model, såhusk lige på at den er vejet op til min 2000 kg, dermed er lasteevnen noget lavere, og den kører 2-4 km kortere på en l. diesel end for en tilsvarende bil som ikke er ombygget til camper

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis