mine kabinetblæsere hyler

Hejsa

Jeg vil lige høre om man må give sine fans lidt symaskineolie?
Synes det lyder som om de hyler lidt, som om deres kuglelejere er knastørre.

Det kan godt være det lyder af et par nye blæsere, men kunne jo godt lige tænke mig at teste det andet først hvis det ikke skadede noget smile

Det skal lige siges at det er kabinet blæserne der hviner lidt smile

Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget problem. Få fat på en injektionssprøjte og en kanyle. Fyld lidt olie i sprøjten og stik kanylen gennem mærkaten der sidder modsat blæservingen. Sprøjt nogle dråber olie ind, og lad blæseren køre et minut med mærkaten vendende opad. Derved arbejder olien sig ned i lejet, og problemet er løst.
ellers brug noget ala wd40 det holder ikke så længe som olie men kortslutter ikke noget hvis du er uheldig og en dråbe flyder ud.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det skal lige siges at det kommer helt an på lejerne i dine blæsere, er det nogle billige blæsere er det tit pvc lejer og kan derfor ikke gives olie da det vil ødelægge dem endnu mere er det derimod kuglelejer kan det godt lade sige gøre at smøre dem.

Jeg vil dog sige at der kan være flere grunde til at en blæser hyler, en af dem er bl.a. støv på vingerne.

Men synes også at det lugter lidt af nogle nye blæsere, der er som regel en grund til at de begynder at hyle i lejerne og der er begyndende slør i dem.

Jeg håber du kan bruge svaret hilsen Thorleif

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis