Hongkong - sydlige Kina

Hej med jer alle.

Jeg står for at skulle en tur til Hongkong og det sydlige Kina.
Det er en firma tur, så rigtig meget af tiden kommer til at foregå på et par fabrikker, med tekniske løsninger på ret konkrete opgaver.

Men mon ikke der også bliver tid til lidt andet.. Lidt turist bliver der jo nok tid til.

Er der nogen der har erfaringer fra området?
Hvad er det lige man må se.. hvad skal man ikke spilde tid på osv.
Min tur bliver nok her engang i uge 28 - 32, jeg er nok kun afsted i en uge.

Har du evt nogle links til steder hvor jeg kan finde yderligere oplysninger..
Meget gerne generelle om det sydlige Kina og mere turist agtige...
Hvad skal man købe derude og hvad ikke.

Desværre har jeg ikke fabriksadresserne endnu, men det er noget med et par hundrede kilometer inde i landet.... Og tildels i selve Hongkong.

På forhånd tak

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkeligt ikke nogen der kan sige lidt omkring rejse i Kina?
Kender du nogen gode links hører jeg gerne...

Hvad med en rejseplanlægnings side på engelsk for kina?

Gode råd modtages gerne..

Rejsen ser nu ud til at ligge medio uge 27 og frem...

Så der er ikke vildt meget tid til nu... Og der skal vist også lige skaffes lidt visa også....

Hvad med diverse kredit kort, hvad er udbredt og hvad ikke?
Det betyder jo lidt om man skal have "formuen" med i kontanter eller kort virker gennerelt..

Gode råd modtages meget gerne, også i form af links til gode sider...

MVH Njord
Hej Njord

Var I Hong Kong for 5-6 år siden.

Vi boede dels i Kowloon som nok er det sjoveste sted at være med masser af mennesker (mylder!), handel og alt i spisesteder. Tag en sporvogn og nyd livet. Natmarkedet i Kowloon skal man også opleve.

The Peak, som ligger højt oppe på et bjerg på Hongkong Island, med en udmærket restauration i øvrigt, er et must. Her ser man hele byen fra oven. Vi var i bus derop, men kunne se der også er en bjergbane.

Vi tog iøvrigt et smut til Gounzhu og boede på The White Swan (bestilt fra Hongkong og derfor kun 600 kr./nat for super dobbeltværelse). Swan var en oplevelse i sig selv med udsigt til perleflodens udmunding, og hvor man kunne se kineserne danse i parkerne, mens man nød en dansk øl og kiggede ud på floden. The White Swan var indtil Kina åbnede sig helt, det foretrukne sted for berømtheder, amerikanske præsidenter. Så kr. 600 er til at bære, når etagetjerne såmænd også sørger for elevatoren er parat, så snart man er kommet ud af værelset.

God tur, kan du ikke forlænge turen? Jeg mistede de første par dage på grund af jetlag. Ønskede mig bare hjem og ville helst blive i min seng hele dagen, så for mig er 12 dage minimum.

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen (og andre)

Jeg snupper et par dage før det går stærkt ( business ) og her med den væsentligste del som en ekspedition på et par forskellige fabrikker i selve Kina. Her er jeg under min leverandørs vinger... Han er kineser og arbejder primært med kontakten til europæiske kunder... Men kan ud over dette en hel del teknik... En ret heldig, men sjælden kombination.

Så det springende punkt er hvor lang tid det tager at få check på disse virksomhedsbesøg. det handler om at sikre den rette kvalitet... og her er forståelsen jo virkelig en joker....

Jeg kan desuden se at man kan sejle fra Hog kong og op til Gounzhu, jeg skal dog i første omgang kun til Guan Dong men også her er det muligt at sejle med hurtigbåd. Skulle være et rigtig godt alternativ til busserne i Kina..

Jeg håber at kunne få lidt tid efterfølgende i syd kina og rejse relativt direkte hjem herfra, dog med fly ud af Hong Kong. Jeg flyver formodentligt med KLM. Be har relativt OK forbindelser fra BIllund... skal kun skifte i Amsterdan både ud og hjem.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis