hjælp...

jeg har en mariner 90 hk fra 2003. den begynte og hakke i det når jeg sejlede for fuld skrald. så skilte jeg den ad og har sejlede i 10 timer nu gør den det igen er der nogle der har en ide om hvad det kan være. og den sode også de to midterstre tændrør? er den binzin pumpen eller hvad.
håber i kan hjælpe mig?

mvh René
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
noget af det lyder som svigtende benzintilførsel, men det soder ikke tændrør. hvad angår benzin må du starte fra en ende af: filter i tank/utæt slange-bold/filter på benzinpumpe/defekt pumpe/osv.
Skilte den ad ? Hvad skilte du ad ? 2 eller 4 takt ? Karburator eller indsprøjtning ?

lige et par tip.
suges bolden flad, er filter i tank stoppet
pump med bolden når motoren svigter fjerner fejlen, sandsynligvis defekt benzinpumpe

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det er en 4 takt med karburator. jeg skilte karburator og rensede dem. tømte benzin tanken så jeg var sikker på at der hverken var snavs eller vand i. og lavede køle røret der går gennem bundkaret...
hvis du har tjekket benzintilførsel også nåleventiler i karburator, er der jo stadig pakninger i indsugning. der er også fejlmuligheder i tænding/ventiler , sod på tændrør kunne stamme fra slidte ventilstyr, dårlig gang måske fra knækkede ventilfjedre eller dårlig tænding f.eks. ledninger med dårlig isolering, mulighederne er talrige. Utæt toppakning er også en mulighed, så vil soden smage af salt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis