Behandling af hårdtræsmøbler

Et spørgsmål af de mere banale: Hvad bruger man til at imprægnere hårdtræsmøbler med? Jeg kan selvfølgelig godt finde diverse produkter i byggemarkedet, men jeg har lidt på fornemmelsen af man bliver taget ved næsen ved at købe 1 liter et-eller- andet for 200 kr.
Jeg har hørt at man kan bruge en blanding af linolie og terpentin - kan det bekræftes, og i givet fald hvad er blandingsforholdet?
Alternativt er det jo også fristende at bruge Gori ??, som jo er betydeligt billigere - kan det bruges?

Mvh.

PiVee
Et spørgsmål af de mere banale: Hvad bruger man... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har gode erfainger med teaktræs olie -vær dog opmærksom på at det giver en anelse farve. smile
Jeg har slebet mit bord og stole på berøringsfladerne, da finishen ikke var helt som jeg syntes, meeeeen, så havde jeg ikke mere af det der med fungicid i, så den fik bare lige lidt linolie blandet op med terpentin (det jeg plejer at give køkkenbordet).
Men ak ak, efter 14 dage blev det sort plettet cry . Nå men ned til Beckers farvehandel. De har noget der hedder frydkkjær olie, det var godt tongue , det skal påføres med pencel, og det kan stort set ikke ses at jeg har taget af bøtten. Så 200 kr eller ej, det holder længere, og nu er bordet ikke sort mere.
PS. kan ikke lide Trip Trap - det laver en hinde oven på træet, og er så tykt at jeg ikke tror det trækker ned i træet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også