marstal 5 propel

hej jeg har købt en jolle men har et problem min propel køre den forkerte vejrolleyes mener det et det man kalder en højre skruge og så er det jeg vil høre om man kan få sådan en marstal 5 propel der køre venstre om i stedet og måske hvor man kan købe en sådan gerne brugtwink
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du købt en jolle med motor og så drejer den forkert.. så bakker den vel??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej simmer69.
Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det er for en motor du har i båden, er det en totakts kan den nemlig køre begge veje uden problemer, og så er det bare dig der starter den forkert !
Du kan iøvrigt få propeller der er højre og venstre drejende til stort set alle motortyper.
Det ligger i at de fleste både der har to propeller = 2 motorer går den ene propel modsat den anden, ellers vil båden hele tiden trække til en af siderne.

V.h. Håndværkeren

Obs. Andy ! skamme dig, ikke drille !
grandoldman du må da vide hvor i svendborg man kan købe brugte propeller
ja til 1000 kr..
men jeg fik talt med et firma der ville hjælpe mig til 472 kr. plus fragt.. i får mere info når han indløser mine forventninger..

Og jeg driller ikke.. seriøst.. bakker den ikke hvis den vender forkert?? eller er der noget jeg har overset..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ja det vil sige den bakker når man sidder den i fremad gear.. det er skrugen der vender forkert i forhold til geart, den tusse er det med en anden i bytte
Annonce
Citat fra grandoldman

ja til 1000 kr..
men jeg fik talt med et firma der ville hjælpe mig til 472 kr. plus fragt.. i får mere info når han indløser mine forventninger..

Og jeg driller ikke.. seriøst.. bakker den ikke hvis den vender forkert?? eller er der noget jeg har overset..


Hej Andy.

Ja der må være noget du har overset, en skrue kan ikke vendes forkert på akselen, den er nemlig konisk der hvor skruen / Propellen skal sidde.
Desuden ville det ikke hjælpe hvis du kunne vende propellen en højre drejende vil altid være højredrejende uanset hvordan du vender den.
Du kan i princippet tage en bolt og vende den rundt gevindet vil altid skrue den samme vej !

V.h. Håndværkeren
hmm men hvis du har en højrepropel og du sætter den til at dreje venstre om så vil båden da bakke... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej ved godt at man ikke kan vende den forkert men der er noget det hedder både højre og venstre propeller så jeg har ikke overset noget biggrin har snakket med marstal motor fabrik det er mit gear der ikke passer til den propel jeg har på jollen
Har sådan en fætter ikke en gearkasse der kan få skibet til at sejle den anden vej?

René
Jeg tror det er billigere for dig at skifte propellen frem for gearet, men jeg er da sikker på at Marstal Motorfabrik gerne vil sælge dig et dejligt nyt og dyrt gear !

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis