nogen der har en ide om hvad der kunne være galt?

hej
jeg har en oliver city der plejer at kunne køre omking de 43-45(standard), men her de sidste par dage er den begyndt på at køe langsommere og langsommere, og nu kører den kun ca 35 i timen... når den når de 35 kan jeg også mærke at den begynder at hakke lidt...

nogen der har en ide om hvad der kunne være galt? (den er forøvrigt kun lidt over et år gammel)
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sidder der et benzinfilter... som er begyndt at stoppe til.. eller kører du med 2 takt olie der ikke brænder rent.. så din udstødning kokser til...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej ols3n.
Hvornår har du sidst renset kaburatoren skiftet luftfilteret tjekket gennemstømnings hastigheden på din bezin slange ?
En tilkokset lydpotte er svær at kigge ind i, det er den såmænd også når den er ren, men du skal nok regne med at har du kørt med lidt for meget olie i bezinen er den kokset grundigt til.
Der er sikkert mange måder at rense en sådan på, her er min metode den skal af køretøjet og hænges op et sted hvor den kan "fyres af" du skal fylde en deciliter ren bezin ned i potten, dreje den rundt så benzinen fordeles rundt i potten uden at det løber ud. Så hænger du den op så indgangen veder opad sætter en lille skål med sprit under den, tænder spritten og går lidt på afstand.
Der vil gå lidt tid til spriblusset har varmet potten op, men så sker der også noget med højhastighed, benzinen forbrændes i potten meget voldsomt. Når potten igen er kold kan du banke på den med en gummi hammer ikke for hårdt, på den måde banker du koksen ud.
Men pas på for er din potte for tæret bliver der bare et stort hul i den.

V.h. Håndværkeren
@ Håndværkeren:
Ja okay, smart måde, samtidig også lidt sjov.. wink Tror dog næppe det er problemet, så vidt jeg ved, så blander de fleste scootere selv benzinen, så det burde ikke være det...

@ols3n
Hvornår har du sidst været til service med den? Hvis man ikke kan lave det selv, bliver du simpelthen nødt til at køre til en mekaniker med den, for hver ca. 3000 km..
Jeg har haft en PGO Hot50 i 4år/30K km, den har godt nok fået pillet ringen og lidt andet, men det starter hver morgen og kører som en drøm.
Det første 1½ år kørte jeg til service med den, men da det var for dyrt i længden, måtte jeg jo selv lære at lave den.. smile

Men mht. dit problem, så kan det være rullerne den er galt med?
Synes jeg du skulle gøre.. Med mindre du har mulighed/talent/lyst til at rode med det selv.. Jeg har som sagt sparet mange penge på den konto. Også fordi man kan købe de langt billigere uoriginale reservedele, i stedet for de originale mekanikerne altid har på lager..

Men har den slet ikke være til service siden du købte det? Hvad har den kørt på det år?
til syn??? mener du ikke til service..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ja der er masser af 2 takts olie på... men den var til syn efter et halvt år sådan ca.

den har kørt lidt over 3000...
Hør nu her Andy, det kunne jo være manden ikke kan stave til det meget svære ord, så er det meget lettere at skrive syn !

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis