Hjælp til fortvivlet Toyotaejer

confused Hvad kan være galt med min bil????? Jeg kan ikke skyde den af verken kold eller varm uden den slår en masse gevaldige skidder ud af udsødningen, den lugter af benzin når den går i tomgang, og den motorbremser sig selv når den skal accellerere. Det er en corolla fra 85 DX model med en EE80motor 2E 12 ventiler. Der har været så mange med gode råd og kigget på den og alt er blevet skiftet som de har tilrådet og som har lydt fornuftigt, men problemet er bare ikke forsvundet tværtimod lyder den nu son var den tunet, ved høj fart (fra 80 til 150) er der kun en ubetydlig huggen og den vil godt accelerere i det niveau, men ved bykørsel kan jeg næsten ikke styre gassen uden den hugger i motoren og jeg skal helt ned i 3. gear for at det er nogenlunde tåleligt. Motoren har kørt 360000 og starter altid sommer og vinter første gang også selvom den har stået stille i op til 14 dage.

HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!!!!sad sad sad !!!!!!!!!!!!!!!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra tikitegn


HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!!!!!!!!!!!



du skriver der er meget der er skiftet! men hvad er der blevet skiftet??confused

jeg ved fra en toyota mekaniker at de bliver slidt i karburatoren, og når først de er det kan man ikke jurstere sig ud af problemet, det eneste der er at gøre er at skifte karburator til en ny.

men inde du skifter den, ville jeg personligt lige kontrolere

alle! vaccum slanger og dertil hørende dimser og dingenoter, jeg har selv en toyota med samme motor stående så jeg er godt klar over der er mange slanger.

næste ting ville være tændingen og tændrør, samt kabler til dem.




men sådan generelt så passer din beskrivelse til de ovennævnte ting.

1 skyder ved acc. karburator lukker for meget benzin ind
eller
2 tænding springer 1 eller 2 cylendre over hver anden gang og derved eftertænder i en suppe af benzin.
eller
3 din choker hænger


det er sådan lige hvad jeg kan komme på

håber det kan bruges.

p.s hvis du tilfældigvis bor på bornholm har jeg en EE80 motor med gearkasse og næsten ny karburator liggende købt til en bil med lign. problem, men som jeg aldrig fik skiftet om :p

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det lyder meget som en fejl på tændningsanlæget. En mulighed kunne måske værer at den står forkert i tændning andre muliheder kunne måske også værer at den har et defekt tændrør-stømfordelerkabel-strømfordelerdækse elller en dårlig rotor
Hej gert

Øv! Desværre bor jeg ikke på bornholm men Fyn. Tændkablerne er skiftet strømfordelerdækslet samt rotor er skiftet, alle vacumslanger er efterset og indtakte.

Jeg kan følge dig i det du skriver om kaburatoren for den har jeg selv haft en mistanke til, ved sidste syn ca 1 1/2 år siden dumpede den co testen og så var der en lærling på et værksted der skulle stille den, igennem gik den til omsyn, men den har skabt sig næsten lige siden og ja de første 5 personer har prøvet at justere den ren, men nu er det a h t. Ja for det virker nemlig som om den får for meget benz.

Der er en mekanikker der har sagt at det kunne være en ventil der skaber de hug, men det mener jeg ikke kan være rigtigt.

Som sagt kan jeg bruge dit svar selvom jeg havde det lidt på fornemmeren, men det er rart med en bekraftning af ens egne fornemmelser, fra en udefra,
dem der indtil vidre har rådet mig mener bare de har forstand så tak igen

Jens
Citat fra tikitegn

Hej gert

Øv! Desværre bor jeg ikke på bornholm men Fyn. Tændkablerne er skiftet strømfordelerdækslet samt rotor er skiftet, alle vacumslanger er efterset og indtakte.

Jeg kan følge dig i det du skriver om kaburatoren for den har jeg selv haft en mistanke til, ved sidste syn ca 1 1/2 år siden dumpede den co testen og så var der en lærling på et værksted der skulle stille den, igennem gik den til omsyn, men den har skabt sig næsten lige siden og ja de første 5 personer har prøvet at justere den ren, men nu er det a h t. Ja for det virker nemlig som om den får for meget benz.



Jens


ja kunne se på dit post nr. at du ik var lokal wink

men når den har bøvlet så meget med karburator, ville jeg nok ik tøve med at skifte den, nr 1 ville jo være en ny, og hvis du handler brugt så pas på du ik får en der er lige så slidt som den du harrolleyes

men håber du får løst problemet

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Yes jeg skal nok være forsigtig, jeg alierer mig med en kender inden jeg springe ud i det, jeg ved at en kaburator er kompleks og skal behandles med omhu. Tak for hjælpen
Nu er jeg ikke ekspert ... men har den platiner.. jeg oplevede det samme på en der ikke havde nogle ordenlige platiner.. de lukkede ikke ordenligt op fordi der var en top på den ene???? men i 85 var platiner vel "out of date"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sorry ser først din besked idag, da jeg arbejder ude hele ugen for tiden, og der køre jeg heldigvis i firmabil.
Men jo den har vist platiner, og jo den har været oppe og vende da min svoger som er dieselmekanikker nævnte det, men jeg har da ikke fået det tjekket, måske skulle jeg lige det, men kan det få den til at lugte af benzin, tja måske fordi den går uren i tænding og derfor ikke forbrænder alle kamre hver gang. Tak den vil jeg tjekke op på, det er alså en fed hjemmeside for os gør det selv og spar penge folk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis