Kondensvand skade

Vi købte et hus sidste sommer og i januar dette år lagt jeg mærke til nogle våd bred pletter ved siden af ventilationskanal på badeværelset. Jeg kontaktede forsikringsselskab som sendt en mand til at kigge på det og han mente at det var kondensvand og min forsikring vil ikke dække det. Jeg var op på loftet og kigge på isolering på ventilationskanal og det ser fint ud. Håndværker mente at jeg skulle lægge rockwool rundt omkring den. Det kan jeg gøre. Mit spørgsmål er:

Kan jeg male loftet omkring ventilations kanal så at man ikke kan se plettet? Hvilken maling skal jeg købe og hvilken glans?
Kan det passe at der ikke var kondensvand skade før jeg købte huset. Hvordan kan jeg se det?

Tak for hjælpen i forvejen.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kondensvand er vel noget man ser når udetemperaturen er lav og vanddamp fortættes på en kold overflade. Så det passer for mig at se fint med at kondensen opstår i vinterhalvåret. Der er vist noget med at sådan en skjold har tendens til at trænge igennem maling, jeg tror jeg ville behandle området med en spærrende lak først. Snak evt med farvehandleren om det. -Og vigtigst: husk at isolere aftrækskanalen så problemet undgåes i fremtiden

mvh Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også