Gammel olietank. Hvad med den?

Hej jeg har en gammel olietank som står på ben. Jeg skal ikke bruge den mere, da jeg nu fyrer med træpiller. men hvordan kommer jeg af med den? og hvad koster det? Og skal man kunne doukumentere destruktion osv?

Venligste hilsner

Martin Hansen

PS: Bor i Vordingborg på Sydsjælland, hvis nogen kan hjælpe. smile

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Ja jeg har selv haft en lignende på 1200 liter på ben. Da den var helt tømt kørte jeg den selv til genbrugsstationen. De sagde derude at det var OK bare den var HELT tom.
Det er nu 5 år siden, men om du stadig må det er jeg ikke klar over. Prøv at spørge derude på din lokale plads (Med en 6-pack i baglommen) wink

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
du kan stadig få den tømt, hvis du kigger i DBA... og jeg mener at du stadig må køre den på genbrugs stationen hvis det er tømt og spulet ren for olie...
Citat fra martin1977dk

Hej jeg har en gammel olietank som står på ben. Jeg skal ikke bruge den mere, da jeg nu fyrer med træpiller. men hvordan kommer jeg af med den? og hvad koster det? Og skal man kunne doukumentere destruktion osv?

Venligste hilsner

Martin Hansen

PS: Bor i Vordingborg på Sydsjælland, hvis nogen kan hjælpe. smile


tjae nogen kører dem til genbrug, jeg fyldte min op med gammelt jern og ringede til den lokale jernhandler, og fik knap 2000 kr kontant
( det skal så lige siges at jeg havde samlet ca 4 tons gammel jern )
jernpriserne er høje i øjeblikket, så mit råd er, af med låget og ud til alle naboerne og spørg om de har noget gammelt jern, wink og brug de penge der nu kommer ud af det til en kasse kolde af valgfri art

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej..
For et par år siden havde jeg et lignende problem.. I tanken var der en lille sjat olie. Jeg satte en annonce i den blå avis.. gratis afhentning af tank og oliesjat (ca 75 l.) Efter en uge var tanken væk...
Annonce
Er den tom kan du slippe af med den hos en skrothandel, men husk lige du ikke må køre på vejene med den hvis den er lukket. Du kan selvfølgelig tage chancen men du risikerer at blive bon'et på det
Hej Rene.

Hvad er definitionen på lukket. Har ikke før hørt om forbud mod at køre med tomme lukkede tanke på vejene. Når jeg henter fyringsolie på den lokale tankstation er tanken forhåbentlig tom når jeg kører den tilbage; ellers er der jo noget olie som er betalt men ikke læsset af. Hvis den ikke må være lukket ,må den så være åben?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har lige været med til at fjerne en olietank hos naboen og der fik han at vide den skulle være åben, d.v.s. han skulle sørge for, en af siderne var skåret ud. Vi dabatterede også om, at der jo er en "lukket" tank i enhver bil og kunne derfor ikke rigtig se meningen med det, men efter hvad han fik at vide, var der ingen vej uden om.
Yes

Men hva´så mæ bare o skære den helt istykker hvis den alligevel skal være med åbne sider ? Så ka´ man jo selv bare køre den væk bagefter

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej igen.

Jeg tror altså stadig at det er en misforståelse med at man ikke må køre med lukkede tanke ude på vejen se dette link www.miljoe.kk.dk/private/olietanke/bortskaffelse

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis