Pakning på Suzuki GSX 250 ES

Hej.

Jeg har skiftet kæde og tandhjul på min motorcykel, og har i den forbindelse desværre beskadiget pakningen der sidder ved aksen til fortandhjulet.
Hvis jeg skal have denne pakning skiftet, kan jeg så gøre det ved kun at tage koblingsskjoldet af, eller skal jeg have hele motoren af og åbne blokken, for at skifte pakningen inde fra gearkassen?

Venlig hilsen
Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mikkel.
Et så specifikt spørgsmål ville nok være lettere at spørge en MC mekanikker om.

V.h. Håndværkeren
ja en enkelt opringning.. eller et besøg hos reservedelspushren....
Nogle gang virker det som om folk vælger den mest besværlige måde at finde info på..

Men vil da lige give et råd.. hvis du kan selv eller har en god ven der kan hjælpe så gør det..
Da jeg kørte mc havde jeg den en gang på værksted.. og som så mange andre prøvede jeg at en dum mekanikker væltede på den.. og i gennem 1 år kæmpede jeg for at få de originale skjolde og blinklys på.. men fik det aldrig.. det var en gang klamp de lavede.. og jeg måtte til en anden forhandler og købe nogle nye bliklys for at de var ens..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra Gronhund

Hej.

Jeg har skiftet kæde og tandhjul på min motorcykel, og har i den forbindelse desværre beskadiget pakningen der sidder ved aksen til fortandhjulet.
Hvis jeg skal have denne pakning skiftet, kan jeg så gøre det ved kun at tage koblingsskjoldet af, eller skal jeg have hele motoren af og åbne blokken, for at skifte pakningen inde fra gearkassen?

Venlig hilsen
Mikkel


Hej Mikkel..
Syntes det lyder som om du "bare" kan tage skjoldet af (når du har tømt olien ud.... Der sidder sikkert en gummibøsning til tandhjulet..
Men som de andre lader skinne igennem.. hvis du kan ødelægge den ved at skifte tandhjulet, kan det ski da godt ske du skulle lade ander om det ;-)
Der skal jo sikkert også skiftes pakning til "skjoldet"..
Men hvis du har mod på det, så på med vanten.. (man kan jo kun blive klogere)..
Tror ikke det vil volde dig store problemer.. Held og lykke.. Lad høre hvordan det går :-)
Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis