Beslag til hegn

Hej

Jeg er den "lykkelige" indehaver af en hæk angrebet med "ædelgranslus", hvorfor den står foran udskiftning. I den anledning søger jeg et beslag som vist på side 3 i denne installationmanual. Er der mon en venlig sjæl, der kender navnet på et sådan beslag og evt., hvor det kan købes ?
http://www.elaplant.dk/main-filer/Installationsmanual.pdf

Mvh Jess
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Først vil jeg sige at hegnet ser rigtig godt ud...
Dernæst vil jeg da klart foreslå at ringe til planteskolen bag hjemmesiden.
Mon ikke de kan hjælpe med et navn eller måske levere dem?
Ellers print manualen og drag en tur i på en tømmerhandel, eller evt et større byggemarked. De vil sikkert kunne finde dem hos en af deres beslags leverandører.

MVH Njord
Jeg vil give Njord ret, det er et så specielt beslag der kun er beregnet til opsætning af den slags hegn, så hen til det sted der forhandler sådanne sager.

V.h. Håndværkeren
www.elaplant.dk (E. Lund-Andersens Planteskole Aps) er den danske engros-forhandler af dette produkt fra hollandske mobilane. På denne side http://www.mobilane.dk/index.php?id=408 kan du se de forskellige beslag, der fås til dette specielle hegn. Mon ikke planteskolen kan skaffe dig beslagene??

Personligt ville jeg stanse og bukke dem på jobbet, det er et meget simpelt emne. Måske har du selv kontakt til et værksted, hvor man kan lave sådan noget?? Det er jo iøvrigt en rigtig fiks hurtig, levende afskærmning, men idéen kan jo sagtens overføres til egne projekter...


LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Mange tak for alle svarene, jeg havde bare håbet, at det var et "standard-beslag", som var at finde i handlen et eller andet sted.
Jeg må nemlig selv finde på... idet Mobilane-hegnet vist på www.elaplant.dk koster 110.000 kr for de 83 meter, jeg skal bruge (plus opsætning). Og man kan trods alt lave en del selv for de penge
Igen tak for inputs,

Jess
Annonce
Hej Jes,

Lige til info.... du kan opnå næsten samme effekt ved at skrue rionet på stolperne med (rustfri) kabelbøjler. Når det hele er groet til, ses det ikke.

Har et par kammerater, der har lavet det trick (sjovt nok inspireret af hinanden). Efter et par år ser det rigtig godt ud - og er et billigt og tæt hegn.

Mvh.

Jan R.
Det er også den løsning, jeg har tænkt mig. Da planen er, at der skal være nogle sektioner ind imellem med træværk (klinkebeklædning), så skal jeg bare lige have det hele tegnet præcist op, så jeg ved hvor mange endestolper og almindelige stolper, jeg skal bruge. Kabelbøjlerne ikke er jo ideelle, hvis jeg udelukkende bruger H-stolper... og så skal naboerne bare lige overbevises om, at det skal være den form for hegn og ikke en irriterende bladsmidende bøgehæk, som de andre har biggrin

Mvh Jess
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis